Web Analytics
Jump to content

Muse @ Roskilde 04

Cerpin Taxt

Recommended Posts

Ja, det måtte jo komme. Beklager det litt infantile språket mitt, jeg har ikke sovet på 26 timer.

Tror aldri det har vært så mange mennesker på Arena scenen noen gang, da Muse spillte der i går kveld etter Franz Ferdinand.

Etter mye venting kom gutta endelig på scenen, ikke like energiske som vanlig, noe som kan forståes etter det som skjedde på Glastonburry festivalen. De åpnet som vanlig med Hysteria. De leverte som faen. Likevel var det ganske skuffende. New Born og Sing for Absolution fremførte de også greit. Heldigvis skjerpet de seg drastisk da gitarist Matt Bellamy tok på seg sin kjennte syvstrenger og dro harmonic-introen på Citizen Erased. Etter det ble det bare bedre og bedre, med klassikere som Muscle Museum, Bliss, samt nye geniale låter fra Absolution. Spesielt Apocalypse Please var sinnsykt fet live, da hele publikum klappet i takt med den kjente trommeintroen, mens Matt hamret løs på pianot foran skjermer med gamle krigsbilder. Spesiell heder går til Dom Howard som spillte bedre enn noen gang, selv under de triste omstendighetene.

Som vanlig viste Bellamy at han er showman nr.1. Han overasket gang på gang med å få meg til å syntes tapping er kult, scene-akrobatikk, og piano-virtuositet. Etter konserten har han hoppet opp på plass nr. 1 der Omar Rodriguez tidligere satt som favoritt gitarist. For en fyr. Chris Wostenholme leverte solid som vanlig, uten en eneste glipp. Mannen har desidert den tøffeste basslyden ever. Alt i alt en glimrende konsert, med en utrolig kul outro-sak (tenk Rage Against The Machine møter disco) som viste bandets hardere sider.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hadde Guitar Rig 3(?) for mange år siden. Prøve alt mulig - ink Amplitube, men syns GR var desidert best og enklest i bruk. Skal teste det nye også   Jeg bruker mest Bias FX of Bias FX2, men sliter litt med latency. Hvilken type PC bruker du, og hvordan er forsinkelsene?  
    • For et år siden kom jeg over programmet Guitar rig 6. De hadde en demo med alle funksjoner bare at man ikke kunne lagre, men fullt brukbar til opptak. Den varte i 30 min, så må man starte programmet på nytt. Jeg hadde demoen i tre måneder før jeg så at de hadde sommersalg og jeg fikk hele programmet til halv pris. 1000.- kroner som var latterlig billig med tanke på hvor mange amps, rack, pedaler og muligheter som var der. Det var over 1200 ferdig innstilte lyder i forskjellige sjangere og man kan lagre de i forskjellige filer. Man kan selvsagt justere de å lagre nye, eller lage egne med alt som finnes. Den har også instillinger for vokal, trommer og mye annet. Nå har Guitarrig 7 kommet med cubersalgspris, men jeg venter til Black Friday eller Cybermonday i håp om å få oppgradert billigere. Det er masse nytt. Her er en video   Her er nettsiden: Native Instruments Guitar rig 7 Og her kan du laste ned demoen: Note: The demo version runs 30 minutes per session, and can then be reopend to try again. Save and Total Recall functions disabled. Du klarer deg lenge med den PS. Dette er ikke ment som reklame, men et godt tips. Jeg tjener ikke noe på det, men den demoen er gratis og verdt å teste...
    • Söker rock projekt i Norge att vara med i och framför allt live gig. All rock/metal är intressant.  Smakprov: www.linkedin.com/in/emlu-music-production-983a92296    
    • Heisann! er det noen som vet verdien på denne?  serienummer: US20048978
    • Via dette så endte jeg istedenfor opp med dette.   
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.