Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Muse @ Roskilde 04


Cerpin Taxt

Anbefalte innlegg

Ja, det måtte jo komme. Beklager det litt infantile språket mitt, jeg har ikke sovet på 26 timer.

Tror aldri det har vært så mange mennesker på Arena scenen noen gang, da Muse spillte der i går kveld etter Franz Ferdinand.

Etter mye venting kom gutta endelig på scenen, ikke like energiske som vanlig, noe som kan forståes etter det som skjedde på Glastonburry festivalen. De åpnet som vanlig med Hysteria. De leverte som faen. Likevel var det ganske skuffende. New Born og Sing for Absolution fremførte de også greit. Heldigvis skjerpet de seg drastisk da gitarist Matt Bellamy tok på seg sin kjennte syvstrenger og dro harmonic-introen på Citizen Erased. Etter det ble det bare bedre og bedre, med klassikere som Muscle Museum, Bliss, samt nye geniale låter fra Absolution. Spesielt Apocalypse Please var sinnsykt fet live, da hele publikum klappet i takt med den kjente trommeintroen, mens Matt hamret løs på pianot foran skjermer med gamle krigsbilder. Spesiell heder går til Dom Howard som spillte bedre enn noen gang, selv under de triste omstendighetene.

Som vanlig viste Bellamy at han er showman nr.1. Han overasket gang på gang med å få meg til å syntes tapping er kult, scene-akrobatikk, og piano-virtuositet. Etter konserten har han hoppet opp på plass nr. 1 der Omar Rodriguez tidligere satt som favoritt gitarist. For en fyr. Chris Wostenholme leverte solid som vanlig, uten en eneste glipp. Mannen har desidert den tøffeste basslyden ever. Alt i alt en glimrende konsert, med en utrolig kul outro-sak (tenk Rage Against The Machine møter disco) som viste bandets hardere sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.