Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effects Processor / flere bokser.


stensen

Anbefalte innlegg

Jeg har lekt meg med en Boss GT-8 en stund. Men de aller fleste sverger jo til analoge bokser.

Er det av lydmessige grunner, eller det at det er enklere å bruke live.

Jeg synes Boss gt 8 gir utrolige muligheter, men det krever mye tid til instillinger.

Spørmålet er om man kan oppnå like fet vrenglyd live som med analoge bokser. Delay og chorus funker

veldig bra med GT-8 særlig ved bruk av to forsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra en Engl-topp, et Rivera-kabinett og 4u rack, alt MIDI-styrt til å spille på en GT-8 på under to år.

Det låter bra nok i massevis, og er kjempeanvendelig, og ikke minst veldig håndterlig. Planen min fremover nå er å lage meg en 50w Marshall-replica, med litt Soldano-krydder, men studentøkonomien tillater ikke dette til å skje over natta. Imens er jeg veldig fornøyd med GT-8'en.

Røramp med pedaler låter ofte betraktelig bedre, men du skal et stykke opp i pris før det kommer i nærheten av både lyd, og ikke minst hvilke muligheter det gir. Jeg spiller masse forskjellig, og det å kunne knote meg inn og legge på en ters i Kids' Forelska i lærærn-solo uten å måtte investere 2500 i en Boss PS-5 gjør at jeg kommer til å beholde den lenge som en sidearm på konserter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.