Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av effekter, forsterkere i USA


Kråkefar

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Skal en tur til New York etter jul, og tenkte å raske med meg noe nytt utstyr når jeg først var der.

Er relativt n00b på strøm og volt og det der, men vet såpass at USA har en annen spenning i strømnettet enn det vi i Europa har, noe som fører til at man må skaffe seg en ekstern transformator boks hvis man skal bruke forsterkere beregnet på amerikansk strømnett? correct me if im wrong.

Dette gjelder vel alt av amerikanske strømartikler? Tenkte for eksempel å kjøpe noe rackutstyr, evt nytt MIDI brett, noe som er ganske uaktuelt hvis jeg må ha en transformator til hver unit.

Har noen noe informasjon, innspill, kunnskap om dette? Sikkert kjekt for andre å vite også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen er 110V i USA, ja. Noen forsterkere har en bryter for 110V eller 220V, noen har transformator med begge spenningene, men ikke bryter (så du må inni forsterkeren og koble om), og noen ting har switchet strømforsyning og gjør alt automatisk så du slipper å tenke på det. Men mesteparten har bare 110V så du må ha en ekstern transformator... Piece of cake, ikke sant? :D

Du må nok se det an på hver enkelt forsterker/effekt/boks, er jeg redd... Du pleier å kunne se det på bakpanelet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forsovet piece of cake!

Men bare for å få det på det rene; googla gjennom noen tech - specs på forskjellige uniter, og for eksempel på Tc G-major stod det dette: Mains Voltage 100 to 240 VAC, 50 to 60 Hz (auto-select). Det betyr vel at den switcher strømstyrke for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.