Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne MIDI latency!


ofulm

Anbefalte innlegg

Jeg har en Korg NanoPad og et M-Audio KeyRig. Har alltid synest det var en del latency på KeyRig, men klarte å få mesteparten vekk. Jeg slet litt med å bruke det, så det ble stående en stund. Så kjøpte jeg meg en Korg NanoPad, og når jeg skulle bruke enten den eller KeyRig, så ble det HELT ENORMT med latency! Jeg har prøvd ulike metoder som står på nettet, men de ser ikke ut til å funke. Når jeg prøver å stille buffer-size, får jeg opp Line 6 TonePort lydkortet mitt. Jeg stiller buffer-size helt ned, men det funker ikke. Kan noen hjelpe meg? Dette begynner å irritere meg grenseløst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt da? Vil jeg fortsatt kunne bruke lydkortet til lydinspilling da? Jeg hadde jo det samme lydkortet når jeg var noenlunde fornøyd med latencyen på KeyRig.

Vel, du har prøvd "alt" så da må du finne synderen i oppsettet ditt.

Og min erfaring med Line6 og drivere gjør den til førstevalg.

Jeg opplever Line6 er et firma som mener at sluttbruker er en

grei prøvekanin for betatesting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan altids prøve, men da risikerer jeg altså at TonePorten ikke funker til vanlig lydinspilling? Altså, for hver gang jeg skal bytte mellom MIDI og audio, så må jeg installere og avinstallere drivere?

Men jeg tror uansett ikke at problemet ligger her. Er det samme på laptopen, og har bruker jeg bare internt lydkort.

Og når jeg sier at jeg har prøvd alt, så betyr det at jeg har prøvd alt så langt som min kunnskap rekker. Ikke langt, med andre ord.

Men takk for svar uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan altids prøve, men da risikerer jeg altså at TonePorten ikke funker til vanlig lydinspilling? Altså, for hver gang jeg skal bytte mellom MIDI og audio, så må jeg installere og avinstallere drivere?

Eller hive Line6 produktet i søpla og kjøpe noe som virker ;-)

Ja, er h a r selv kranglet med tåpelig Line6 drivere og har

konkludert med at dette er China-shit the American way.

Men jeg tror uansett ikke at problemet ligger her. Er det samme på laptopen, og har bruker jeg bare internt lydkort.

Men da har du allrede eliminert driveren til Line6 har du ikke????

En effektiv metode for feilsøking er å eliminere funksjoner.

Altså ta bort funskjoner til det virker. Da vet man hva man

må feilsøke.

Det kan være ulike drivere som benytter samme windows dll'er men

er compilert med forskjellige versjoner etc.

Jeg har en jobb som har lært meg at man skal skynde seg langsomt

når produsentene sender deg e-post med at dem har lagt ut nyeste

versjon av driveren sin. Grunnen er som nevnt over. Andre saker

du benytter får gjerne ikke oppdatert sine drivere siden dem

har virket 100% frem til sluttbruker begynner oppdatere andre

elementer i oppsettet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at problemet ikke ligger hos Line 6, siden det er det samme på den andre PCen ogå, der jeg aldri har installert TonePort. Det er godt mulig det er en liten enkel ting jeg ikke har gjort. Det er det det pleier å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du er ved veis veis ende og har funnet årsaken til profesjonelle kontrollere koster 10x 20x ganger mer ;)

Min egen erfaing er at jeg har kastet ut de USB keyboardene jeg kjøpte og

bruker i stedet MIDI og kvalitetskeyboardene man finner i '80 og '90 talls

synter. Prisen jeg betaler er noe mer latency til fordel for bedre tangenter

til samme lave prisen.

Jeg har erfaing med M-Audio produktene at de noen ganger er kjøpt og relabled med M-Audio logo.

Et dektektivarbeid med å finne ut om keyboarded selges under andre merkenavn og evt bruke original

driver kan muligens høste frukter? Veldig ofte med denne type OEM avtaler er de tidsbegrensed.

D.v.s. en leverandør inngår et sammarbeid for 2-3 år. Når avtalen går ut får man heller ikke

oppgrader drivere og evt andre typer retrofit for å gi produktet lenger levetid.

Men som sagt, kun spekulasjoner her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program bruker du ?

Har du installert nanopad driverne som må lastes ned fra korg?

Det er som regel ikke noe latency når det er snakk om midi, men når det er snakk om lydkortinnstillinger og ASIO-oppsett er det ofte mange som roter seg bort.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken versjon av Cubase bruker du og har du installert nanopad driverne som må lastes ned fra korg?

Hvis du har installert driverne, kan det være at du ikke har satt riktig ASIO driver i Cubase under Devices>Device Setup>VST Audio System>ASIO Driver

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.