Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

octave pedal


Dag

Anbefalte innlegg

Det finnes mange forskjellige, jeg har bare testet Boss OC-2 og Electro Harmonix Micro POG.

Boss OC-2 fungerer fint til en tones spilling(solo/riff) men spiller du på flere strenger samtidig blir det bare grøt, den har to oktaver dypere enn input hvis jeg ikke husker feil. Jeg solgte den og kjøpte meg en Micro POG.

Micro POG har en oktav ned og en opp. Man kan spille hele grep og det låter knall!

Hvis du kun setter den til en oktav ned og tar bort dry-signalet blir gitaren til en bass (det er det du hører i introen til The whitestripes - seven nation army.)

Hvis du setter den til en oktav opp og tar med dry-signalet blir gitaren til en 12 strenger.

Hvis du setter alle knotta til høyre får du en 18strengs, og med litt volumpot-triksing eller en volumpedal kan du få den til å høres ut som et orgel.

Den har mange bruksområder og blir nok stående på brettet mitt.

Micro POG har to storebrødre som heter POG2 og The POG disse har flere funksjoner og koster dertil.

Sikkert noen andre som har erfaringer med andre oktavpedaler.

MicroPOG koster 1690,- ny på vintagegitar.no men fåes brukt for rundt 1000,-

det ser ut som det er en Micro POG til salgs på forumet her: http://forum.gitarnorge.no/Kolonien-f33/Kjoep-og-salg-f43/Selges-EHX-Micro-POG-og-t23519.html&hl=Micro%20POG&fromsearch=1

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.