Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lage sin egen superstratt


Anbefalte innlegg

Etter å ha spilt gitar i alt for mange år (siden -81), og etter å ha spilt på en drøss av forskjellige elgitarer, herunder blant annet Gibson LP, Fender stratocaster, ESP Custom, Tokai, Roland, osv, begynte jeg for en del år siden å lage egne elgitarer. Det var flere grunner til dette. Jeg er en såkalt handyman, og er i tillegg ikke alltid enig i valg av pick-ups og hardware på gitarer som koster skjorta. I tillegg er jeg nysgjerrig på hva jeg klarer å lage selv.:-) Inntil for et år siden har jeg laget to gitarer, som egentlig i hovedsak har bestått av ferdige deler (med unntak av en kropp jeg lagde fra grunnen) som jeg har kjøpt, modifisert og montert. Jeg har i tillegg hatt en "voksen" (les: proff gitarmaker) som veileder, motivator og kvalitetssikrer.

En av disse gitarene er nå til salgs i forumet, og jeg kommer i denne tråden til å gi en beskrivelse/veiledning som tar for seg valg av deler, hvor jeg har kjøpt delene og en oversikt over prosessen frem til en meget spillbar gitar med god lyd. (Det kan hende at en slik veiledning ikke akkurat er et sjakktrekk i forbindelse med at jeg forsøker å selge gitaren, men men.)

Bilder kan dere se her: http://forum.gitarnorge.no/selges-Cherrybu...sup-t25023.html

Jeg kommer til å skrive dette samtidig som jeg jobber med mitt nyeste prosjekt

http://forum.gitarnorge.no/Gitar-nesten-fr...nne-t17302.html

så det vil nødvendigvis gå litt i rykk og napp.

Trond

Endret av nikotro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.