Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup problemer!


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en Ibanez 7strenger fra RG serien, og har litt trøbbel med den ene pickupen. Mikrofonen som står i bridgen lyder så tynnt og rart, akkurat som når volumet på gitaren er skrudd ned. Hva kan forårsake dette? Neckpickupen funker som bare fjell, mens bridgen er tynn og mangler gain. Har ikke noe særlig erfaring med gitarelektronikk, men er det noe jeg kan reparere selv? - og i tilfelle hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjelden at selve pickupen tar kvelden (dog jeg har vært borte i det noen ganger også). Sjekk alle loddinger inne i gitaren. For å være helt sikker på om det er pickup eller noe annet kan du lodde rett fra pickupen til jack inntaket - og teste hvordan det høres ut da.

Men først kanskje sjekk avstanden fra pickup til strengene. Om det blir for stor avstand vil signalet bli vesentlig svakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er noe som er plutselig oppstått, som har fungert før er det nok en vikling på mikrofonen som er brutt eller et pot. En vikling som er brutt kan fort bli dyrt å reparere, dog tvilsomt dyrere enn en ny. Et det en pot kan det enkelt sjekkes ved å kortslutte luggene (høyre og venstre side) til viskeren (den i midten) en etter den andre og se om signalet blir som normalt igjen. Dette må du gjøre på alle potene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.