Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alhambra 3c - hva er den verdt?


flust

Anbefalte innlegg

Jeg har en Alhambra 3c - helt vanlig gitar med nylonstrenger - som jeg skal kvitte meg med. Noen som vet hvor mye jeg kan ta for den? Jeg vet ikke så mye om gitarer, så blir takknemlig for forslag. Den er forresten veldig pent brukt, ingen riper eller noe. Noen som vet hva den koster ny i butikken?

Endret av flust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er en knallfin gitar du har. Alhambra er mitt desiderte favorittmerke når det kommer til å lage gode og allsidige gitarer. Du kan få et lite problem med salg ved at den er litt for populær:

Veiledende pris på gitaren er 4200kr, men desverre for deg er det en del prispress på disse gitarene som følge av at det er noe av det beste du får til under 5000kr, og derfor vil alle butikker ha det. Som et resultat selger de aller fleste "fullpris-butikker" dem til 3990kr, og de billigste butikkene presser prisen ned noen hundrelapper til.

Hvis den er helt strøken ville jeg solgt den brukt for 2990kr. Hvis du ikke MÅ selge den ville jeg beholdt den!

Jeg har spilt på det meste som finnes i Norge av nylonstrengere, og har aldri vært borti et gitarmerke som gir meg mer for pengene. Eneste jeg er villig til å diskutere der er en del Walden-gitarer (låter annerledes og litt mer "klassisk", men ikke objektivt bedre) og en del Höfner-gitarer (broren min har bl.a en helt fantastisk Höfner til ca 12 000kr.

Eier selv både alhambra 5p og 9c og har bare skryt å si. Skal holde meg fra å si mer off topic nå. ;)

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.