Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Junior


Angelus

Anbefalte innlegg

Jeg har sett og holdt mange Gibson men jeg må si at jeg synes Les Paul Junior ser fantastisk ut. Den ser tøff ut og veldig robust ut i sitt utseende. Jeg har vurdert en stund om jeg burde kjøpe denne gitaren men klarer ikke Ã¥ bestemme meg. Jeg synes selvfølgelig at standard Les Paul'ene er pene men det er sÃ¥ "standard" gitar. Er det ogsÃ¥ noen super forskjell mellom en vanlig Gibson Les Paul Junior til kr 6795 og en Gibson Billie Joe Signature `57 Les Paul Junior til kr 11595? Men jeg mÃ¥ si at det er alltid stillig med hardcase i leopard farge, inkludert underskriften til karen i det bandet som har inspirert meg mest.

post-6243-1241535492_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett og holdt mange Gibson men jeg må si at jeg synes Les Paul Junior ser fantastisk ut. Den ser tøff ut og veldig robust ut i sitt utseende. Jeg har vurdert en stund om jeg burde kjøpe denne gitaren men klarer ikke å bestemme meg. Jeg synes selvfølgelig at standard Les Paul'ene er pene men det er så "standard" gitar. Er det også noen super forskjell mellom en vanlig Gibson Les Paul Junior til kr 6795 og en Gibson Billie Joe Signature `57 Les Paul Junior til kr 11595? Men jeg må si at det er alltid stillig med hardcase i leopard farge, inkludert underskriften til karen i det bandet som har inspirert meg mest.

Ifølge Gibson "a new special design stacked double-coil H-90 and the addition of an easier playing 60's Neck", mens en vanlig Jr har en P90. Les Paul Junior på Wikipedia

Ellers er det en muliget (for de som ikke er opptatt av navet) å kjøpe en Epiphone Limited Edition '57 Les Paul Jr. Reissue og bytte Epi P-100 pickupen med en Gibson, Lollar, Lindy Fralin el. Koster ca 350 USD på Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig digge saker det der, ass! Vil forøvrig anbefale deg Ã¥ sjekke ut PRS SE One. Ikke la det skremme deg at den er laget i østen, disse gitarene fÃ¥r mye skryt!

Edit: Tror forresten jeg har sett et par brukte Gibsons nå nylig på www.finn.no og www.musikkpraksis.no/marked ;)

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for kommentarene. Ser det er meninger her, veldig bra. Jeg er bare så fortapt på grunn av Juniorens sjarm. Men en Les Paul Standard hadde jo vært veldig fint, men det blir bare for "standard". Jeg klarer ikke å velge, standard er en bedre gitar, men Junior har sjelen jeg ønsker. Gibson Les Paul Studio Fireburst/Chrome ser hvertfall fenomenal ut, men det er en "studio" da. Alle Gibson gitarer ser nydelig ut, hvertfall mesteparten av dem.

Vet noen av dere om en butikk her i Norge som er "billig(st)" på Gibson? Sound1 er den billigste jeg har sett hittil hvertfall. Håper på svar!

Endret av Angelus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for kommentarene. Ser det er meninger her, veldig bra. Jeg er bare så fortapt på grunn av Juniorens sjarm. Men en Les Paul Standard hadde jo vært veldig fint, men det blir bare for "standard". Jeg klarer ikke å velge, standard er en bedre gitar, men Junior har sjelen jeg ønsker. Gibson Les Paul Studio Fireburst/Chrome ser hvertfall fenomenal ut, men det er en "studio" da. Alle Gibson gitarer ser nydelig ut, hvertfall mesteparten av dem.

Vet noen av dere om en butikk her i Norge som er "billig(st)" på Gibson? Sound1 er den billigste jeg har sett hittil hvertfall. Håper på svar!

Kan eg få lov til å spørr: Kor har du høyrt det?

Angående billige gitarer, ville eg ha skjekt ut bruktmarkedet på f.eks finn, musikkweb.no eller ebay. Mykje meir gitar for pengene vist du kjøper brukt.

Endret av Toften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo tenke på at jr. og standard er to ganske forskjellige gitarer mth. lyd. P90 singlecoils vs Burstbuckers Humbuckere. P90'ene støyer vanligvis temmelig mye noe som ikke alle synes er noe særlig. Selv om de lyder skikkelig kult etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studio er en ripped down versjon av Standarden for studio innspilling. Derimot lydmessig er de veldig like tror jeg, men vekt og følelsen er noe helt annet. Jeg har hørt såpass mange steder at jeg kan ikke engang starte å sitere folk, men fler parten mener at standarden er en bedre gitar enn studio, selv om begge er fabelaktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.