Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overhaling av forsterker


j-man

Anbefalte innlegg

Nei nei nei, rør koster vanligvis ikke så mye. Har dere betalt dette er det nok russiske psychorør! Jada jeg vet at philips har en del svindyre greier, men ikke så mye. Bytter du de selv bør du ta en titt innom youtube og sjekke en av ekspertvideoene der om hvordan man gjør det. En en enkel teknikk som mange ikke kan.

Jeg kan anbefale www.demostenes.no

Han blir sett på som en av europas beste på rør (har jeg hørt, ikke vet jeg), og han leverer raskt.

Det du derimot bør vite er den opprinnelige betegnelsen på rørene, ikke kun den amerikanske. (eks: 12au7 = Ecc82 = 5814)

Nå skal det sies at jeg ikke vet hvilke rør du trenger eller hvilken forsterker du har... ...

EDIT: Nå så jeg at Troll skrev "en tusing for rørene", ikke tusener for et rør...

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den ikke for øye nå, så er ikke 100 % sikker, faktisk. Men mener det er en Marshall JCM 900 Reverb kombo, 100W.

Den var godt brukt da jeg kjøpte den, og jeg vet faktisk ikke nøyaktig hvilket år den er fra, men tipper den er noen år gammel.

Den hadde, dog, så og si nye rør. Jeg har knapt brukt den, og den har knall lyd. Det eneste jeg stusser på er at det skurrer når man justerer volumet, så dette gjør jeg jeg jo da ikke mens jeg spiller. Hadde vært fint å fiksa dette før evt et salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg stusser på er at det skurrer når man justerer volumet, så dette gjør jeg jeg jo da ikke mens jeg spiller. Hadde vært fint å fiksa dette før evt et salg.

Høres ut som om du trenger å rense potmeteret - eller i verste fall skifte det. Uansett ganske enkel operasjon som ikke koster mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du trenger å rense potmeteret - eller i verste fall skifte det. Uansett ganske enkel operasjon som ikke koster mye.

Burde jeg gjøre dette nede på f.eks. Tre45, eller er det andre steder i Trondheim som gjør det rimeligere, evt bedre?

Er det ellers noen enkel måte å sjekke om rørene er i god stand?

Jeg har for øvrig tatt ut og satt inn rørene selv, da jeg fraktet ampen ved kjøp, så skal vel gå greit å ta ut gamle å sette inn nye selv.

Veit ikke om det er snakk om preamp eller hovedrør da, men antar det er preamp rørene det er snakk om.

Var i alle fall bare å skru av dekselplaten bak og skru dem rett av på innsiden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.