Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Django, tidenes beste jazzgitarist?


_morten_

Anbefalte innlegg

På irc kanalen var den en diskusjon om kem som var tidenens beste jazzgitarist. E enig med det som ble sagt, at Django Reinhart e klart den beste. Bortsett fra det å kunne produsere utrolig god jazzmusikk så var det noe annet med Django:

En kveld skjedde det noe som kunne ha ødelagt karrieren til Django helt, husvognen hanns tok fyr og Django ble alvorlig skadet. Blant annet hadde han bare tre fingre igjen som kunne brukes på venstre hånden. Han utviklet en unik måte å spille på, ved å bruke triader (akkorder med tre toner) og melodier i spillet sitt. Må bare få sagt det, innenfor jazzmusikken eier Django, mannen e en legende.

Hvem er den beste jazzgitaristen gjennom tidende?

Andre favoritter eg har e feks: Wes Montgomery, Pat Metheny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du litt lenger opp der, du som ikke har hørt om Django...

Du har et stort problem, men på den andre siden; du har masse bra i vente!

...for du lar vel ikke slike gitarister gå deg hus forbi med å si at jazz er rart og andre vimsete utsagn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jazz må på en måte "vennes" litt til. Kan ikkje si eg likte det i begynnelsen, men no digger eg det. Enig at noe kan være litt sært i starten, men som sagt no e eg frelst. Særlig på Stringswing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare ha sagt at django var best, men er det en mann som ligger tett opp i mot django når det gjelder jazz, så må det være jonnhy(?, eller noe sånt. husker ikke fornavnet) rosenberg fra rosenberg trio. han er en av de mest fantastiske gitarister jeg noen gang har hørt, spesielt på hot club de norvege plata han spiller på. nydelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.