Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bloff 05.04.09


Bloff

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle slenge opp et lite samlebildet av noe av utstyret mitt:

diverse055.th.jpg

Gitar: Gibson Les Paul Studio

Forsterker: Sound City 50+ MarkIV Custom Built

Kabinett: Marshall(lead 100 tror jeg. Selve ramma er fra rundt '64-ish. Ordentlig logo ødelagt, filt gjør jobben og:P) Har 4x12" Celestion 20W Greenbacks(ettermontert en gang pÃ¥ tidlig 70-tall)

Effekter: På gulvet fra høyre er DOD250 klone, Tubescreamer-ish boks, og Boss DD-3 v1. På forsterkeren fra høyre: Visual Sound Son of Hyde, Ibanez PT-90 og Boss Metal Zone

Er noe av det som er i hus, er også ett antall akkustiske av ymse slag og en Strat. Samt en Dynacord Bass King og litt forskjellig.

PS: Sorry crummy bildekvalitet

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeforsterkeren min! Hvordan lÃ¥ter den i forhold til Hiwatt-amper?

Har faktisk aldri prøvd noen Hiwatt-amper før. Selv om Sound City var delvis eid av Hiwatt(tror jeg) er det sikkert en forskjell, men som sagt så aner ikke.

Kan hvertfall forklare litt hvordan den låter hvis det skulle være av interesse.

Er da fire inputs til instrumenter, en hi & en low normal channel + en hi & en low brilliant channel.

To outputs til kabinett bak og ingen fx-loop, ohm-bryter etc. Er også en "gain switch" bak som velger mellom 1 og 2. 2 er mer punchy med tightere bass, mens 1 låter "vanlig :P"

Er skikkelig dynamisk lyd i den så vurderer å kjøpe meg en compressor, men ved riktig bruk kan dette utnyttes til det fulle.

Er Brilliant og Normal volume, bass, middle og treble eq og on/off og stanby bryter.

Brilliant channel har muligens den reneste clean lyden jeg har hørt, mens normal er litt mer trebly. Bruker å ha gitar inn i hi inngang på normal med low normal og hi brilliant input kobla sammen for mer variasjon.

Savner gain knob, men kan få den til å vrenge rimelig bra på full guffe.

Vet ikke om dette akkurat svarte på spørsmålet ditt, men..

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.