Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Logoendring


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å endre logo på en fender stratocaster?

Vil dette gi tydelige merker på gitaren? Bare lurer.

Ikke for å virke som en grinebiter, men hvorfor i all verden vil du gjøre det? Fenderlogoen funker jo for de fleste... og ikke minst så er det jo en Fender-hals, så da "skal" den jo ha Fender logo... Blir noe annet hvis du kjøper en "no name" hals og setter på ditt eget merke, men naturligvis ikke en Fender original logo... eller andre originalmerker for den del!

Men ja, det er fullt mulig å gjøre det rent teknisk, og resultatet blir godt nok for de fleste... men det innebærer at headstocken pusses ned, at den nye logoen settes på slik at det ser bra ut... og at det lakkeres over med klarlakk etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, selvfølgelig skal jeg ha fenderlogoen! :)

Men jeg vil bare ha en annerledes.

??? Fenderlogo er jo fenderlogo... hvis det ikke er serienummer du skal trikse med da...? Slike ting tror jeg det er veldig få som har sansen for, og noe du skal være SVÆRT forsiktig med for å være helt ærlig...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såkalt "waterslide"- papir får du kjøpt på blekkskriver.no Du må fjerne den originale logoen, og klarlakke headstocken. Så må du klarlakke over papiret, eller filmen som det egentlig er.

Om det blir "tydelige merker" i gitaren avhenger helt av dine ferdigheter, det.

Det jeg kan love deg er at du reduserer verdien på gitaren din når du gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja.. fenderlogo er vel ikke fenderlogo da..

Til trådstarter vil jeg vel være frekk nok til å si at må du spørre, bør du kanskje ikke prøve.. :)

Hmmm... hva skal jeg si...? Neida, men jada... kanskje...?

En Fender logo er jo en fenderlogo, sjøl om de er visuelt forskjellige... og ja, vi kan naturligvis diskutere i det uendelige hvilken vi synes ser best ut... uten å kanskje komme noen vei.

Poenget mitt i denne diskusjonen var vel kanskje mer å påpeke at det faktum at det å endre en originallogo på en hals i utgangspunktet ikke kanskje er det glupeste en kan foreta seg... Det gjør naturligvis ikke så mye hvis det er for gøy, og hvis det er for at halsen skal bli "kulere" uten at det ligger økonomiske motiver bak, altså når det foregår for egen regning... men jeg griper meg i å fundere på hvor mange som faktisk blir lurt til stadighet, enten det er på ebay eller Finn.no eller hvor det ellers måtte være... av folk som "bygger om" og lurer rundt i kjelleren sin med no-name halser og vanndekaler...

Som sagt, helt greit hvis det gjøres for egen regning og at en eller annen senere kjøper gjøres oppmerksom på at tingene ikke er helt slik som de burde være... og dermed noe helt annet hvis noen prøver å lage "gull av gråstein" ved å lure uvitende til å tro at dette er en langt sjeldnere gitar enn det faktisk i utgangspunktet er...

Men jada, og som jeg sjøl sa i svaret mitt lenger her oppe... så er det da fullt teknisk mulig å forandre logoen på headstocken til det du egentlig sjøl måtte ønske... Men som Castor sier så taper jo gitaren seg straks i verdi... for de som har greie på hva som egentlig skal stå på denne halsen. For de andre som ikke har peiling kan det i sære og (heldigvis) veldig sjeldne og utvalgte tilfeller å betale gullpris for "blikk og skrammel"...

Ser at dette er rimelig satt på spissen, men det er for å gjøre folk oppmerksom på farene ved akkurat dette som har med å trikse med merkenavn å gjøre... Det er ikke like heldig i alle sammenhenger!

Jeg snakker ikke her om de som "etterligner" merkenavn med noe som kanskje ligner på 7 meters avstand, men som ved nærmere ettersyn viser seg å inneha navnet "Pender Buttocaster" eller hva det måtte være... Tenker mer på de virkelig seriøse plagiatene for å tjene penger på andres uvitenhet...

Forøvrig må jeg si meg veldig enig i Greener´s siste uttalelse, om at trådstarter kanskje bør lese litt mer rundt emnet først før han virkelig setter igang... Litt research har sjelden skadet noen av oss, og er vel en rimelig grei vei å starte på før en kaster seg rundt og spør vilt vekk... Google emnet og lese et kvarters tid ville nok gitt rimelig mange svar på akkurat dette spørsmålet ser jeg for meg...

Endret av Finger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig ut som et godt stykke arbeid, så jeg ville heller valgt å latt være.

Jeg har en framtidig plan/drøm om å bygge en så lik gitar som The Edge's black strat.

Dette av en ellers helt vanlig American Standard, thats the point. Logoen er annerledes på den gitaren.

Men som sakt, en god del arbeid for liten glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig ut som et godt stykke arbeid, så jeg ville heller valgt å latt være.

Jeg har en framtidig plan/drøm om å bygge en så lik gitar som The Edge's black strat.

Dette av en ellers helt vanlig American Standard, thats the point. Logoen er annerledes på den gitaren.

Men som sakt, en god del arbeid for liten glede.

Tja... eller det går jo også an å bare skifte hals...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres egentlig ut som et godt stykke arbeid, så jeg ville heller valgt å latt være.

Jeg har en framtidig plan/drøm om å bygge en så lik gitar som The Edge's black strat.

Dette av en ellers helt vanlig American Standard, thats the point. Logoen er annerledes på den gitaren.

Men som sakt, en god del arbeid for liten glede.

Det er vel ikke bare logoen som er annerledes ? Er det ikke en gitar med 70's headstock da ? :

70's :

F70S-OWT-RSWD_headstock-front.jpg

din :

head.jpg

som du ser er hodet ulikt også og dekalene er dermed ulikt utformet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.