Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppgradere Epiphone LP Custom


mebeemo

Anbefalte innlegg

Hei!

Har da en Epiphone Les Paul Custom, som jeg har spilt på i to år i bandsammenheng. Etterhvert som utviklinga har gradvis steget, så har jeg også etterhvert blitt mer og mer kresen på gitaren <_< . Men som student er det ikke alltid lett å dra kortet på en ekte Gibson, så da tenkte jeg at jeg heller kunne oppgradere Epiphonen istedet. En ting jeg har begynt å merke er at når jeg beveger meg mot de lyseste tonene, så begynner lyden liksom å skurre. Tro ikke det har noe med effekt/amp å gjøre, i og med at dette er tilfellet uansett hvor jeg kobler opp gitaren :lol: Så jeg har lyst på nye pickuper, men har null peiling på hva jeg skal gå for. Er ikke den typen som spiller så veldig hard musikk, men grei vreng er å foretrekke. Derfor har jeg problemer når jeg ser EMG pickene som "blir brukt av bl.a. Kirk Hammet, Zakk Wylde osv". Det er ikke min sound. Noen som har noen spesifike modeller de vil anbefale? ^_^

Så lurer jeg på om jeg skal skifte stemmeskruene i samme slengen, og lurte på om disse kunne være ideelt å se på? http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Er ikke den personen som har så forbanna mye peiling på gitar rent teknisk. Men jeg elsker å spille, og det er det viktigste :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Epiphone Les Paul Custom. Og stemmeskruene på den er fantastiske imo.

Har måtte fikse litt på bridgen, da den var for skarp i kantene. Strengene røk. Brukte en liten fil til å runde av litt. Og det hjalp.

Viss den skurrer, så kan det hende at strengene klirrer/kommer bort i pickupene. Du kan jo prøve å senke pickupsa eller høyne broen/bridgen.

Seymour Duncan SH-4 er populær rockepickup i bridge.

Hadde jeg hatt anledning, ville jeg ha byttet pickupsa på min les paul custom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Epiphone Les Paul Custom. Og stemmeskruene på den er fantastiske imo.

Har måtte fikse litt på bridgen, da den var for skarp i kantene. Strengene røk. Brukte en liten fil til å runde av litt. Og det hjalp.

Viss den skurrer, så kan det hende at strengene klirrer/kommer bort i pickupene. Du kan jo prøve å senke pickupsa eller høyne broen/bridgen.

Seymour Duncan SH-4 er populær rockepickup i bridge.

Hadde jeg hatt anledning, ville jeg ha byttet pickupsa på min les paul custom også.

Problemet er at jeg foretrekker å spille med høy bridge. Og som jeg observerer, så er det ingenting som kommer nær strengene :huh: Så det må være noe annet! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg foretrekker å spille med høy bridge. Og som jeg observerer, så er det ingenting som kommer nær strengene :huh: Så det må være noe annet! :lol:

Du må trykke ned på de høyeste båndene. Når dte starter å klirre, så ser du om noen av strengene kommer bort i pickupen.

Ellers ristet/klirret plekterbrettet mitt før. Måtte stramme skruene litt, og da var lyden vekke. Men det gjalt alle strengene.

De stremmeskruene jeg har holder på stemmingen ganske lenge. Måtte justere litt på de også. Stramme litt inn.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.