Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The Edge - U2


Che

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :D

Jeg er nybegynner på gitar (kjøpte en fender standard squier for noen dager siden) og jeg digger U2!!!!

Er det noen der ute som vet hvordan jeg får den "U2 lyden" som The Edge spiller?

Hva slags effeker bør jeg kjøpe da?

Noen som har peil? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Edge bruker (spesielt nå for tiden) en haug med effekter og amp'er. Jeg vil vel si at gitaren du har er en grei start, bytter du pickups i den med tiden kommer du litt nærmere også. Det du egentlig først og frems trenger er ganske kjedelige (og rimelige) ting. En forsterker som låter bra på clean med reverb, et par od/vrengpedaler og ikke minst en litt avansert delay pedal !

Du trenger ikke noen svær rackmontert Delay enhet :) Faktisk kan delay enheten på en pod e.l. stort sett gjøre jobben.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å registrere deg på www.u2sound-forum.com og U2recording sin gruppe på Yahoo!. Der finner du nesten alt du trenger. Men det aller viktigste, vil jeg si er Herdim plekter.

http://www.musiccorner.co.uk/p48274/10-Her...oduct_info.html

Ellers, En strat (Bridge+Mid pickup), en Vox-modellering fra en POD e.l., og en god mod.delay er det essensielle.

Etterhvert kan du pøse på med MXR dynacomp (den "chunky" lyden på Streets, bad, pride, osv.), tubescreamer, osv..

Lykke til!

Vetle

forresten, sjekk u2coverene mine på www.youtube.com/vetlevikgundersen

Endret av AC15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har tydeligvis har "lekt" mye med dette soundet, kan du kanskje tipse om en ok og rimelig delay pedal ? Hva modulation delay er osv. Kan være av interesse for mange inkludert undertegnede som ikke har ubegripelig mye erfaring med avansert delay bruk :)

Jeg overlater ordet til ekspertisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider