Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitar?


GuitarFreak

Anbefalte innlegg

har nå veldig lyst på en ny gitar, har veldig lyst på en PRS, og spiller en del santana-inspirert musikk, de jeg har sett litt på en PRS Paul Allender, PRS SE CMGBT Tremolo, PRS SE Custom, PRS SE Billy Martin, PRS Santana SE, og PRS Tremonti SE, og ja jeg er klar over at det er SE gitarer så de er ikke så bra som de dyrere PRS'ene.

som sakt, jeg har da veldig lyst på en PRS som helst ikke overstiger en prislapp på 8000. jeg har da ingen mulighet til å prøve gitarene så da får jeg stole på folkene på forumet her.

det som bør bli tatt med i vurderingen er utseende, spillbarhet, lyd og pris

krav jeg stiller til de forskjellige:

*Utseende - den skal vere pen å se på, noe de fleste PRS gitarer er, og den bør skille seg ut ved siden av mine andre gitarer, RG, Les Paul, og Omen. av de jeg har sett på så er Paul allender sin den fineste

*Spillbarhet - jeg er veldig nøye når det gjelder båndene, jeg er ikke å glad i å spille på gibson gitarer fordi jeg synes båndene blir for små, det er helt sikkert bare en vanesak, det kommer og helt an på hva jeg spiller, spiller jeg f.eks. Creed - One last breath så er Les Paulen bra å ha. så vil jeg ha med hvordan halsen er, og gitarkroppen, jeg klarer ikke å spille på gitarer som f.eks telecaster, jeg liker ikke kanten oppe, når jeg står å spiller så ligger armen ubehagelig på gitarkroppen pga kanten , så en nedsynking oppe eller en gitar som ikke er helt flat er fint (veldig vanskelig å forklare)

*lyd - med vreng vil jeg ha en fet santana-lyd, og en fin clean lyd, har ikke noe krav om at det skal låte som en akkustisk gitar.

Pris - under 8000

det må ikke vere en PRS, men jeg har veldig lyst på en PRS, finnes det andre gitarer som faller under kravene over så ta de med.

så iallefall de som har prs eller har prøvd noen av de, kan fortelle sine personlige erfaringer og anbefalinger.

ampen jeg bruker er en Line6 Spider II 212, og en VOX wah-wah pedal

tremolo vil jeg ha, men er dritt lei floyd :P

Endret av GuitarFreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Santana brukte vel ein SG rundt 1969 vist eg husker rett? Vetje kva han brukte av forsterkerar, men eg synest lyden han hadde på Woodstock var vanvittig rå. Vetje om ein Gibson SG Standard hadde vert vegen?

Dette er bare mi meining og du må nesten bare prøve deg fram til den gitaren du liker best.

http://www.youtube.com/watch?v=XnamP4-M9ko

Endret av Toften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.