Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innstillinger til Roland Cube 30


Anbefalte innlegg

Jaja, men vil du ha heavy vreng eller litt blusy drive? Den har da en cleankanal og en med mange simuleringer, er det ikke så? Den første er jo dedikert til clean, så der er det vel kun EQ du må ratte litt på, og hvis du bare spiller viser trenger du vel ikke stort med vreng... Du kan jo med hell bruke den akustiske simulatoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men vil du ha heavy vreng eller litt blusy drive? Den har da en cleankanal og en med mange simuleringer, er det ikke så? Den første er jo dedikert til clean, så der er det vel kun EQ du må ratte litt på, og hvis du bare spiller viser trenger du vel ikke stort med vreng... Du kan jo med hell bruke den akustiske simulatoren...

Ja, men kor mykkje skal eg skru på Equaliseren viss eg speler Clean?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bare skal skru ivei og prøve deg frem jeg.. ;-)

Ta utganspuinkt i kl.12 på alle pot'ene og skru deg frem. Hvis du skal spille clean, så lønner det seg ofte å dempe treble hvis du spiller med en single-coil gitar, og passe på at det ikke blir for mye bass hvis du spiler på en gitar med humbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du bare skal skru ivei og prøve deg frem jeg.. ;-)

Ta utganspuinkt i kl.12 på alle pot'ene og skru deg frem. Hvis du skal spille clean, så lønner det seg ofte å dempe treble hvis du spiller med en single-coil gitar, og passe på at det ikke blir for mye bass hvis du spiler på en gitar med humbuckere.

Takk for tipset! Skal prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier på Microcuben (samma kontroller som Cube30) å havne på 75% på tone, 50% reverb, ellers mod-bryteren til R-fier stack eller black box.... Funker flott for det meste. Bruker også Classic stack når jeg skal spille deep purple. Spiller til og med litt på "acoustic"-modden.

ELSKER cubene! (unntatt cube-15 hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.