Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Twin Reverb


Grohl

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne nylig i topp stand, men seff tror jeg at jeg har klart å kortslutte den. Skulle spella litt i sta for å teste et pedalbrett jeg har påbegynt, men da gikk selvfølgelig sikringa i leiligheten. Den gikk sikkert av god grunn også. Problemet er at etter dette er det ikke lyd i ampen. Når jeg skrur den på er det lys i utgangsrørene, har ikke sjekket preamprørene.

Hva har trolig skjedd her? kan jeg fikse det selv?

Har prøvd å bytte plass på rørene uten resultat. Alle lyser når ampen er på.

Edit: Er en silverface fra 78 el. 79

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker ikke jeg hvordan det er med Twin Reverb og interne sikringer, men noen er det. Sjekk sikringen(e) du har tilgang til på baksiden av ampen først. At rørene lyser betyr ikke annet enn at glødetrådene i rørene får spenning; det betyr ikke at selve forsterkeren får det.

Dersom du ikke finner noe galt her er det fare for at det har kortsluttet et eller annet sted. Det kan være et rør som har kortsluttet. Med litt flaks er det en sikring som har tatt støyten inne i ampen. Med litt uflaks har du svidd et komponent eller to. I såfall er det bare å finne seg en amp-doktor.

Twin Reverber er ikke rakett-teknologi, så en med litt over gjennomsnittet kjennskap til elektronikk burde være i stand til å fikse den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker ikke jeg hvordan det er med Twin Reverb og interne sikringer, men noen er det. Sjekk sikringen(e) du har tilgang til på baksiden av ampen først. At rørene lyser betyr ikke annet enn at glødetrådene i rørene får spenning; det betyr ikke at selve forsterkeren får det.

Dersom du ikke finner noe galt her er det fare for at det har kortsluttet et eller annet sted. Det kan være et rør som har kortsluttet. Med litt flaks er det en sikring som har tatt støyten inne i ampen. Med litt uflaks har du svidd et komponent eller to. I såfall er det bare å finne seg en amp-doktor.

Twin Reverber er ikke rakett-teknologi, så en med litt over gjennomsnittet kjennskap til elektronikk burde være i stand til å fikse den.

Takker! Har sjekket sikringene og de ser hele ut. Får muligens ta den med til noen som kan detta.

Noen som kan anbefale noen i Oslområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve Dalens elektronikk service. Holder til retning nordover fra Oslo, men ikke kjempelangt.

Bjørn Jensen fra Norsk Gitar (R.I.P) jobber der nå. Han er fint i stand til å gjøre forsterkerservice.

Du finner kontaktinfo på Gule Sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.