Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Adapter til Boss-pedal


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Boss CH-1 pedal, og skulle gjerne hatt en adapter, men synes 260kr (orginal boss-adapter) er litt stivt for en adapter. Så jeg lurer på om det finnes billige alternativer, altså uorginale adaptere som kan brukes? Legg gjerne ved link til adaptere som kan brukes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva slags Line6-pedaler du har. Adapteret funker til ToneCore-pedalene (Crunchtone, Über-metal og de), men ikke til POD/"store" stomp-bokser. (De med 4 knapper; DM/MM/FM4 osv). Sistnevnte trenger 9V AC i stedet for 9V DC som de fleste andre fornuftige pedaler fra Boss/Behringer/Ibanez/Carl Martin m.fl.

Så: Har du ToneCore-pedaler; ja da funker ovennevnte adapter.

Har du POD eller stompbox-modelleringspedaler så kan du ikke bruke det.

Håper det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen..

Men beklager for at jeg er litt grønn på dette her. Har ikke mulighet for å komme meg til Biltema, mye lettere med Clas Ohlson, så jeg lurte på om du kunne finne en link med an adapter på clasohlson.no. Er det DC-adapter jeg må ha, eller kan det også være AC?

Endret av Sindre Torp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :)

Sist jeg så etter dette på Clas Ohlson hadde de i butikken i tønsberg et mye bedre utvalg enn hva det var på hjemmesidene deres.

men uansett; her er ett eksempel: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383385

noe dyrere enn på Biltema, men de hadde varianter til lavere pris enn det også i butikken.

Det viktigste er at du får et 9V DC-adapter med regulert/stabilisert (litt forskjellig hva det heter) utgangsspenning og 2mm DC-plugg. Får du det er du i boks! =)

Og, JA, du _må_ ha DC-adapter. Et AC-adapter må du ikke finne på å putte inn i boksen =)

edit: og, vi er alle grønne på områder før vi lærer ting. Min erfaring er at de dummeste spørsmålene jeg stiller gir de svarene jeg lærer mest av.

Hyggelig å kunne være til hjelp ^_^

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lite peil på spenning og sånt.

Med min Ibanez TS-9 pedal som jeg kjøpte på en lokal musikkforretning solgte de meg en Boss PSA-230P AC-adapter.

Bakpå pedalen står det:

"AC adapter, DC9V".

Regner med at de har peil der og at adapteren er korrekt i forhold til pedalen.

Venter (enda) på en Keeley BD-2 pedal fra godlyd, kan denne adapteren brukes til den pedalen også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.