Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet av noen musikkforetninger i Praha?


morten

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Praha en tur etter påske, så jeg tenkte jeg skulle lokalisere om det er noen spennende musikkforetninger der nede.. Jeg har vært der før, men det var totalt misslykket å lete på måfå..

Jeg er primært ute etter å kjøpe meg en mandolin, og den bør vel være produsert i Tsjekkia om dette skal lønne seg..

Håper på seriøse svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært et par-tre tråder om dette tidligere. Da Gnome og jeg var der i 2005 oppdaget vi et par butikker, blant annet ligger det en i tre etasjer rett ved hovedgata, men jeg har ikke tilgang til kvitteringen derfra akkurat nå, så jeg husker ikke navn eller adresse. Jeg vet ikke om Furch (som jo er tjekkisk) lager mandoliner, men om de gjør det bør du være på rett sted, de Furch-gitarene vi fant der nede var ihvertfall latterlig billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært et par-tre tråder om dette tidligere. Da Gnome og jeg var der i 2005 oppdaget vi et par butikker, blant annet ligger det en i tre etasjer rett ved hovedgata, men jeg har ikke tilgang til kvitteringen derfra akkurat nå, så jeg husker ikke navn eller adresse. Jeg vet ikke om Furch (som jo er tjekkisk) lager mandoliner, men om de gjør det bør du være på rett sted, de Furch-gitarene vi fant der nede var ihvertfall latterlig billige.

Stemmer det, har vært på samme butikk. Godt utvalg og lave priser på en del ting. Den er ikke så vanskelig å finne, men skal ikke prøve meg på noe eksakt veibeskrivelse nå. Det ligger også en litt mindre en rett over Carlsbroa, hvis du kommer fra gamlebyen går du over broa for så å ta en u-sving ned en vei til venstre etter broa. Regner med du finner den store butikken ganske lett hvis du bare spør deg litt frem ut fra hovedgata. Lykke til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært et par-tre tråder om dette tidligere. Da Gnome og jeg var der i 2005 oppdaget vi et par butikker, blant annet ligger det en i tre etasjer rett ved hovedgata, men jeg har ikke tilgang til kvitteringen derfra akkurat nå, så jeg husker ikke navn eller adresse. Jeg vet ikke om Furch (som jo er tjekkisk) lager mandoliner, men om de gjør det bør du være på rett sted, de Furch-gitarene vi fant der nede var ihvertfall latterlig billige.

kikka på hjemmesiden til Furch, og det så ut som kvalitetsinstrumenter, men mandolinene var ikke sånn ekstraordinært billige.. ca 7400 NOK for en F-model. men mulig kvaliteten er kjempebra i forhold til de billige Fendermandolinene som selges her til lands.. Prøvde dere noen av gitarene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.