Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Rig


Anbefalte innlegg

Har prøvd litt Guitar Rig, og merket at det blir stor forskjell i lyden om jeg endrer samplingsfrekvensen. For det første, hvis jeg bruker 44,1kHz eller 88,2kHz ligger det hele tiden en høyfrekvent støy i bakgrunnen som går opp og ned i pitch. Denne forsvinner dersom jeg bruker 48kHz eller 96kHz.

Så det andre: Hvis jeg endrer fra 48kHz til 96kHz blir det stor forskjell i forskjellige frekvenskomponenter i signalet. Det virker som det blir mer bass og diskant og mindre mellomtone ved å doble samplingsfrekvensen.

Lydkortet jeg har er et ESI Juli@ og når jeg endrer samplingsfrekvensen, endrer jeg den både i lydkortet og i programmet. Så det er ikke pitchen som endres (som f.eks skjer ved avspilling av lyd når jeg endrer frekvensen).

Det skal vel egentlig ikke være noen hørbar forskjell ved sampling over 44,1 kHz (siden vi uansett ikke hører frekvenser over 22,1kHz), så hva kan være grunnen til at det blir så stor forskjell i dette programmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.