Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerne kobling inni amp?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Marshall JMP fra 76 med 4 inputs, altså to kanaler med to inputs per kanal. Disse kanalene kan som kjent kobles sammen får å få en litt annen lyd. Min derimot er koblet sammen på innsiden, og jeg vil gjerne koble dem fra hverandre. Er dette en smal sak? Er det bare å kutte over en tråd eller noe sånt inni ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er egentlig å selge den til meg for en to-tre hundre kroner. Men hvis ikke det går; ja, det er ganske enkelt, men jeg tror du mister en del gain da. Jeg vet ikke åssen den modden var igjen egentlig, men hvis du googler litt finner du det nok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en god ide. Mulig jeg høyner til 400. Men fra spøk til Halvor. Det gjør ikke noe om jeg mister gain. Det er jo bare å koble sammen kanalene på utsiden.

Endret av knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg hadde en gammel Marshall inne på verkstedet for noen år siden, som jeg modifiserte til å gi signal på begge kanalene samtidig. Kanskje det er denne som har havnet hos deg?

Hvis du ser inni, og ser mellom to av inngangs jack kontaktene, så står det kanskje der en enkel ledning som skiller seg ut fra de andre. (den er ny, alt annet er gammelt) Den nye ledningen er det bare å ta bort, så er forsterkeren i sin original stand igjen.

Hvis det er den samme, da.

Men jeg mener også å huske at jeg laget det slik at de to kanalene ikke er koblet sammen hvis man setter en jack plugg i den rette kontakten på den andre kanalen. Det skal bryte sammenkoblingen..... tror jeg. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt å greit. Hm. Det kan jeg prøve. Altså en jack som ikke er koblet til noe i andre enden? Det er forøvrig bare en input som funker, men det er kanskje på grunn av den modden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.