Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Aldarion


Anbefalte innlegg

God dag, godtfolk

For dere som har det travelt:

Navn: Lars

Født: 23.06.89

Bosted: Sarpsborg

Sjarmerende fyr på snart 17, og har spilt gitar i halvannet år.

Så til dere som vil gå litt dypere:

Jeg er altså Aldarion, men kan fint kalles Lars eller til og med Lars-Petter. ("Or if you're slightly more daring: O', Captain, My Captain!" Ti respektpoeng til den som vet hvillken film.) Født på Fredriksstad sykehus for snart 17 år siden og er oppvokst i den herlige byen Sarpsborg. Jeg har nå klimpret på gitaren i nesten halvannet år i uforsvarlig mange timer daglig. Musikken jeg spiller og hører på varierer fra søt popmusikk til tyngre rock og metal og diverse synth-pop/goth-saker jeg kommer over. Eksempler er Dream Theater, Pink Floyd, Led Zeppelin, Metallica, Nightwish, Dire Straits, Tool, Diary of Dreams, Black Sabbath, The Cure, Jimi Hendrix og i det hele tatt.

Gitaren plukket jeg opp da jeg var 15 og kom over en gammel Lawsuit-Ibanez på loftet. Det var fortsatt lyd i øksa, og jeg snublet meg etterhvert i gjennom diverse Metallica-låter, før den første, og foreløpig eneste, forsterkeren ble kjøpt inn. Jeg har også vært innom trommer, men stikkene ble lagt på hylla da jeg fant ut at det sjelden var mulig å få øvd med sinte naboer og en hissig mor uten noen særlig begeistring for høye lyder. I dag har jeg en Ibanez S470DX som kjæles med daglig gjennom min trofaste Morgan T30R - den gjør faktisk jobben sin greit med tanke på hvor billig den var. Tenker det blir en POD XT Live utover på sommeren, siden jeg snart fyller år og skal jobbe litt nå i vår.

Sånn utover musikken er jeg svært interessert i både film og litteratur, og sluker det jeg kommer over av godbiter når jeg har tid. Jeg er glad i både fantasy og litt eldre saker som Oscar Wilde (se signaturen) og andre bøker med fascinerende dialoger og småfilosofiske takter. Av filmer er jeg begeistret for både gladvold som i Sin City og Kill Bill-filmene, og litt "dypere" saker som Donnie Darko. Tim Burton er nok en av favorittregissørene.

Til daglig er jeg elev på St. Olav VGS og sliter nå om dagen med siste rest av heldagsprøver, før russen springer ut og gjør resten av mai til et helvete for oss små og søte. På skolen er jeg et englebarn, gjør alltid leksene mine og pugger på prøver når andre sover.

Det skulle være essensen av meg og mitt. Takk til foreldrene mine og alle som ellers har bidratt, jeg synes forresten det er innmari viktig at skjønnheten kommer innenifra, at alle burde bruke Firefox og alt det der. Jeg har vært her på Gitarnorge i snart ett år, men leser mye mer enn jeg poster. Dere finner meg også på riff-forumet.

Skål!

Endret av Aldarion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær hilset, Lars!

S470 er tingen ;)

Vær hilset, Trickster! (Eller Frank Tore Tjørhom som det stod på din presentasjon.)

S470 er go'øksa si.

Skål! :P

Skål igjen! :D

The Adventures of Baron Munchausen?

"No, ding! *slams imaginary buzzer* Thank you for playing, anyway." (Nytt sitat fra samme film. Mange respektpoeng i potten nå. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.