Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heavy


en_person

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.. Endelig funnet igjen gitaren :rolleyes: en stund siden sist

Fant nettopp ut at eg ikke kan noe man kan kalle heavy, kun jimi hendrix o.l.

Tenkte eg skulle begynne i det små, så lurte på om noen vet om noe som er relativt enkelt å spille? for eksempel metallica, nigthwish, ozzy osbourne osv. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.. Endelig funnet igjen gitaren :rolleyes: en stund siden sist

Fant nettopp ut at eg ikke kan noe man kan kalle heavy, kun jimi hendrix o.l.

Tenkte eg skulle begynne i det små, så lurte på om noen vet om noe som er relativt enkelt å spille? for eksempel metallica, nigthwish, ozzy osbourne osv. B)

Metallicas Enter Sandman og Seek & Destroy skulle jo være greie iallefall...

Ozzy's Crazy Train er jo også fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron Maiden sin 3 gitar setup er jo veldig avansert da.... Jeg tror nok nesten du mener Black Sabbath klassikeren Iron Man.... :rolleyes: War Pigs burde være ganske lett å spille. Og Paranoid. Du må bare se gjennom de store Black Sabbath klassikerne så finner du mange lette låter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iron Maiden sin 3 gitar setup er jo veldig avansert da.... Jeg tror nok nesten du mener Black Sabbath klassikeren Iron Man.... :rolleyes: War Pigs burde være ganske lett å spille. Og Paranoid. Du må bare se gjennom de store Black Sabbath klassikerne så finner du mange lette låter...

oysann.. lest litt feil der ja.. Iron man kan jeg forresten, og den er ikke så heavy at det gjør noe.. :unsure:

bortsett fra soloen da. Kan vel sånn omtrent to soloer; en jimi Hendrix og soloen til nothing else matters. enkleste eg vet om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica må vel være perfekt her ja... Masse power chord-baserte greier, så der kan du hvertfall finne masse tøffe, men ikke altfor vanskelige riff.

Anbefaler også Megadeth (først og fremst periodene med Marty Friedman). Vanskelighetsgraden er litt høyere der, men det vil nok gi deg enda større utbytte.

Du kan jo f.eks. prøve deg på "Symphony Of Destruction", "Skin 'O My Teeth", "Holy Wars (The Punishment Due)" eller "A Tout Le Monde".

Endret av Satch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.