Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyd Problem


Øyvind

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med min akustiske gitar. Den ble kjøpt i November men jeg har ikke spilt så veldig mye på den alikevel har den fått en rar ulyd hvis jeg trykker på båndene 1 til 9 på lyseste e strengen. Det høres rett og slett ut som om strengen bare ligger langsmed halsen hele lengden nedover, men det som får meg til å undre er at den ikke gjør det... Har noen peiling på hva det er for noe slags problem, og hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en billig gitar?

Fyrer du mye med ved i rommet hvor gitaren står?

Hvis det er klirring i båndene kan det være at du slipper unna med å legge noe ender strengen på bridgen da for høyer du strengen og problemet kan være løst...

Det kunne også vært båndene som må slipes men det er lite sannsynlig siden du har kliring helt fra 1 til 9 bånd.

En tredje mulighet er rett og slett at treverket har forandret seg og at halsen dermed er blitt bøyd, da er det litt verre og fikse...

Da kan man få en gitarmakker til å se på problemet, han vil da antakeligvis fukte opp halsen, men det er ikke sikkert det funker...

Og det er ikke verdt det hvis det er en billig gitar, så jeg vil da si at gitaren er ødelagt...

Vil bare si at ved fyring er noe som virkelig kan sette fart i prossesen med å ødelegge gitarer...

Og billige gitarer= :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok fort ligge i prisen, hvis du tar gitaren og ser nedover halsen på den, slik at du på en måte ser i vinkel med fingerbrettet så kan det hende at du klarer å se det hvis halsen er bøyd!

Hvis ikke noe av det jeg har sagt virker så må du nok bare ta deg en tur på gitar butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.