Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mixer Til Et Firespors Lydkort


Anbefalte innlegg

Har bestillt et M-audio delta 66 lydkort med 4 innganger, og trenger nå en mikser med preamps.

Budsjettet er vel maks 2000.

Må være en mixer som har henholdsvis 4 seperate utganger, så den endelige mixingen kan gjøres på dataen. (hvis dette er mulig... :huh: )

Hva har folket noe å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, holder det egentlig med preamps?

Er neimen ikke sikker jeg. Rimlig nybegynner på feltet...

Har en preamp allerede, men tenkte jeg trengte en mixer slik at jeg kunne utnytte de fire sporene på lydkortet med å ta opp for eks. bass og to gitarer samtidig, eller et trommesett. (vet at fire spor egentlig er for lite til dette, men går jo med et nødskrik)

Så har jeg egentlig bruk for en mixer, eller holder det med preamps?

Noen som kan komme med noen argumenter for og imot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med preamper. Fire separate micer som alle skal ha så mye gain som mulig. Så lenge all miksing skjer på pc så er det ingen grunn til å benytte en mikser. Hadde du benyttet en mikser så ville du ha koblet fra insert på mikseren til lydkortet, noe som ville ha ført til at det eneste av mikseren du benyttet var preampene. Du bør ha 48V phantom power på preampene, men hvis du finner noe uten dette så bør du se på det som useriøst.

På denne låta har jeg tatt opp trommer med fire micer: http://snotpope.com/downloads/Adore.mp3

(her er forøvrig alle instrumenter spilt inn live i øvingslokalet med et lydkort med 8 innganger og en Mackie mikser hvor kun preampene er benyttet. All miksing på pc).

Endret av perottol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.