Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til justering av effektpedaler mottas med takk!


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Marshall Gov´nor 2 vrengpedal (via her faktisk) som jeg driver og leker med. Har oppdaget at omtrent hver gang jeg bruker den, er lyden ikke like kul som sist - så jeg bruker nesten mer tid på å justere pedalen enn på å spille! Kunne godt tenke meg noen velmenende råd ifm justering av pedalen, slik at jeg raskere finner frem til en fet lyd jeg kan "leve med" en stund - om noe sånt er mulig, selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var akkurat sånn jeg følte det den gangen jeg brukte en metal zone.

Jeg klarte å skru frem en bra lyd, men etter en viss tid måtte jeg til og skru igjen. Og igjen, og igjen og igjen. Oftere og oftere. Til slutt skaffet jeg meg en tech21 gt2. Den var bedre (trengte ikke å skru så ofte), men ikke helt bra, da den var litt for grumsete og utight.

etter å ha eid en hel haug av forskjellig utstyr, kom jeg over rocktron si pro gap preamp. Etter at jeg fikk skrudd en bra lyd på den har jeg ikke trengt å forandre den igjen. Har brukt nøyaktig samme instillinger nå i over et halvt år, og er fremdeles dritfornøyd.

Rådet mitt er at du kvitter deg med den pedalen, og skaffer noe som låter riktig for deg. Evt. kan du skaffe deg en eq-pedal. Den kan være grei å ha uansett, og vil gi deg mye bedre mulighet til å skru fram den lyden du vil ha, nesten samme åssen utstyr du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.