Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet type bestemmelse på denne?


Torgeir 2709

Anbefalte innlegg

hei, jeg ble spontant plutselig eier av denne saken, på en nettauksjon, samler egentlig på gamle klassiske gitarer, så el-gitarer har jeg lite peiling på.

Eneste beskrivelsen der var "Epiphone Riviera CH" og når jeg fikk hentet den ut, så fant jeg via serienummeret at den var en 2010 modell, så jeg tabbet meg litt ut på at jeg trodde den var mye eldre, selv kofferten ser ut som den er fra svunne tider.

Mitt problem er at jeg ikke finner noen andre gitarer med akkurat dette oppsettet, den ligner mest på en utgave fra 60-tallet, spesielt stolen skiller seg ut fra de fleste jeg finner på nett av moderne Riviera

noen som vet om denne modellen har ett eget navn? har tenkt å selge den igjen, og jeg har en følelse at dette må være en modell mer verdt enn bruktprisen på de gitarene som kostet 5.000 ny

IMG_20190401_212003.jpg

IMG_20190401_205726.jpg

IMG_20190401_205735.jpg

IMG_20190401_211426.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Epiphone Riviera som du sier CH står for Cherry. I en periode kom den  med Mini Humbuckers og frequensator tailpiece, som de originale. 

Hadde en slik for en ti-tolv år siden. 

Edit: Litt googling sier Mini Humbuckers ble brukt mellom 1999-2010

http://epiphonewiki.org/index/Riviera.php

 

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.