Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassist søker band i Trondheim


OliveAutopsy

Anbefalte innlegg

Har spilt bass noen år og er stødig teknisk og musikalsk. For tiden hører jeg mest på Radiohead og Tool, men min musikksmak har variert fra The Who og de andre gamle rockeheltene til Muse og de litt yngre. Jeg kan forøvrig ca. 80% av alle Muse-sanger på bass. I hvert fall hvis jeg får 5 minutter til å forberede meg i forkant, da det er lenge siden jeg har spilt de fleste av dem. Ser for meg et band som spiller litt eksperimentell rock.

Skriver sanger og tekster, og hvis du gjør det i tillegg til å fylle en plass er det bare supert. Foreløpig er ikke sangene jeg har skrevet så altfor ekperimentelle, men det skal ikke mer til enn litt fiklefakleri for å gjøre dem uhyre kompliserte på grensen til det pretensiøse. Musikken jeg har lyst til å lage kommer til å avhenge av hva slags musikk du liker, så lenge det er innenfor rocksjangeren.

Eksempler med hva jeg mener vi kan gjøre i dette bandet:

-Har du skrevet en vakker 3/4-taktsballade med vekt på fine melodier? Bra! Kanskje vi til og med kan ødelegge den med en destruktiv 5/4-beat fra trommeslageren som blander seg fint med resten av takten etter tre 5/4-takter? Bassen kan i løpet av den tiden gjøre den triste C-mollen din om til en Ess-dur (som egentlig er det samme som C-moll iflg. kvintsirkelen), som alt intensifiseres mot slutten av de tre 5/4-taktene, for deretter å gå tilbake til resten av refrenget du egentlig hadde skrevet.

-Hvis du noen gang kommer med en progrocksang kan vi finne en måte å sammensmelte den med ovennevnte sang.

-4/4-takt er heller ikke noe å le av. Her kan gitaren kjøre noe a la Weird Fishes (Arpeggio) for å spice opp litt.

-Det er selvfølgelig greit å lage en straight forward låt uten så mye fiksfakseri.

-Coverlåter går greit an også.

Forestiller meg i hovedsak trommer/perkusjon, keyboard, gitar og vokal i tillegg til bass, men spiller du noe eksotisk er det like bra! Skal man eksperimentere er det flott med andre instrumenter. Vi trenger forøvrig ikke alle de tradisjonelle instrumentene hvis vi ikke finner noen.

Hovedpoenget mitt er at her skal alle ha det moro med noe de liker - musikk. Min måte å ha det moro med musikk er å tenke ut lure melodier med rare taktarter som gjerne høres fremmed ut, men vi vil kunne trenge folk med et mer tradisjonelt syn på musikk også.

Det må sies at jeg kanskje har lagt for mye vekt på å få fram hvor eksperimentell jeg har lyst til å være. Det som mest sannsynlig kommer til å skje, er at jeg ikke klarer å sammenfatte alt jeg har lyst til å gjøre, og deretter bare komme med en standard rockesang.

Jeg blir 18 år til sommeren og bor i Trondheim. Hvis du bor i Trondheim og har lyst til å lage musikk som egentlig er litt over evne, værsågod!

TL;DR: Bassist 18 år i sommer søker bandmedlemmer til band i Trondheim. Musikksjanger: Rock generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.