Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

212 kabinett til Musicman + fotbryter


Erkny

Anbefalte innlegg

Har just kjøpt en gammel Musicman 130HD Reverb forsterkertopp, og vurderer å gå for en billig kabinettløsning med et Bugera 212V-BK da både watt og ohm går overens med dette. Kabinettet er på 140W mono (4 eller 16 ohm) Er det noen tommelfingerregel angående størrelse på kabinett kontra forsterkertopp jeg burde fått med meg her, eller er kabinettet stort nok mtp watt?

Trenger også en fotbryter til reverb og tremolo, av den "gamle" typen som har 2 RCA plugger. Kan de samme som brukes på Fender forsterkere brukes på Musicman forsterkere, og er det noen norske forhandlere som fører disse?

Mvh

Erkny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fører på et spørsmål til.... Forsterkeren har 2 høytalerutganger, og det er bryter der en kan velge mellom 4 og 8 ohm. Overnevnte kabinett kan også kjøres i stereo med 8 ohms last. Kan jeg da sette forsterkeren på 8 ohm, og ha 2 høytalerkabler mellom topp og kabinett - en til hver inngang i kabinettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spander heller på deg et Orange 212 openback, koster ikke mer enn 3800,- fra Thomann :)

Ang. footswitch så er det mange kombinasjonsmuligheter, så man må nesten bare prøve. Men det er vel ikke verre enn å evt. lodde om pluggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et Orange kabinett hadde vært gildt det, men Bugerakabinettet koster bare 1400 da, og pengene er litt issue her... Låter Bugera sine høytalerelement helt crap eller er de "greie nok" til en halvslarven amatør? :P (oppsettet blir nok neppe brukt så mye mer enn hjemme regner jeg med - vil nok fortsette med Laneyen på bandøvingene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et Orange kabinett hadde vært gildt det, men Bugerakabinettet koster bare 1400 da, og pengene er litt issue her... Låter Bugera sine høytalerelement helt crap eller er de "greie nok" til en halvslarven amatør? :P (oppsettet blir nok neppe brukt så mye mer enn hjemme regner jeg med - vil nok fortsette med Laneyen på bandøvingene)

Bugera sine høytalerelement er crap ja. Sjekk ut kassene til Palmer, fin pris og bra elementer. Endret av Riveraboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.