Web Analytics
Jump to content

Hvordan starter man ?

Birkeland
 Share

Recommended Posts

Vel, jeg er en gutt på 16 fra bergen som har veldig lyst å begynne å lage musikk. Jeg spiller ganske bra gitar og synger bra har jeg hørt da... Ikke så lett å si.

Men likevell, noen tips til en absolutt nybegynner når det gjelder å lage spille inn til youtube ?

Jeg tenkte å starte på youtube, men vet heller ikke hva som er bra å starte med... Så er åpen for alle tips jeg kan få.

Vell, en ting du må vite før du legger ut på YT er at sangen din MÅ være registrert hos Tono. Ellers blir sangen stjålet av andre, og det vil du ikke! Bra lydkvalitet er også en viktig faktor. Ikke bruk kamera mic'n, spill heller inn i ProTools, Cubase eller til og med Sequal (men hvis du finner et gratisprogram som funker, er det også bra) via et greit lydkort. Ikke bruk det som er innebygget i PC'n.

Ps.

YT navnet ditt bør ha store bokstaver i seg, da dette ser ryddigere og mer offisielt ut. Ta "RayWilliamJohnson" som et eks. dette ser bedre ut enn "raywilliamjohnson".

Bare et forslag.

Kanskje du skal skaffe deg litt erfaring først, før du legger ut det du lager for hele verden på Youtube?

Det finnes mange måter å få litt tilbakemelding på fra publikum som kanskje er litt mildere stemt enn der, for å si det sånn. Forslag- en familiesammenkomst, for klassen, eller hva med her på forumet?

Det er ikke sikkert det er så dumt.