Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan starter man ?


Anbefalte innlegg

Vel, jeg er en gutt på 16 fra bergen som har veldig lyst å begynne å lage musikk. Jeg spiller ganske bra gitar og synger bra har jeg hørt da... Ikke så lett å si.

Men likevell, noen tips til en absolutt nybegynner når det gjelder å lage spille inn til youtube ?

Jeg tenkte å starte på youtube, men vet heller ikke hva som er bra å starte med... Så er åpen for alle tips jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, en ting du må vite før du legger ut på YT er at sangen din MÅ være registrert hos Tono. Ellers blir sangen stjålet av andre, og det vil du ikke! Bra lydkvalitet er også en viktig faktor. Ikke bruk kamera mic'n, spill heller inn i ProTools, Cubase eller til og med Sequal (men hvis du finner et gratisprogram som funker, er det også bra) via et greit lydkort. Ikke bruk det som er innebygget i PC'n.

Ps.

YT navnet ditt bør ha store bokstaver i seg, da dette ser ryddigere og mer offisielt ut. Ta "RayWilliamJohnson" som et eks. dette ser bedre ut enn "raywilliamjohnson".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et forslag.

Kanskje du skal skaffe deg litt erfaring først, før du legger ut det du lager for hele verden på Youtube?

Det finnes mange måter å få litt tilbakemelding på fra publikum som kanskje er litt mildere stemt enn der, for å si det sånn. Forslag- en familiesammenkomst, for klassen, eller hva med her på forumet?

Det er ikke sikkert det er så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.