Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Band Bergen


_sovepute

Anbefalte innlegg

Starte band i Bergen?

Savner å spille i band, og har flere ulike ideer til konsepter det hadde vært gøy å realisere. Hvis noen av dem frister, ta kontakt på epost: sovepute@hotmail.com

Selv er jeg jente og 26, akkurat ferdig med bachelor og har begynt å jobbe (mer fritid). Jeg spiller gitar og bass og kan synge helt greit (passer til koring eller flerstemt), så jeg kan gjøre det som trengs. Er ikke supergod teknisk eller til å improvisere, men tror jeg kan få til det meste av vanlige sanger hvis jeg øver på forhånd. Så til konseptene (vi velger seff kun ett å satse på):

50-talls coverband komplett med kostymer? Tykke Buddy Holly-briller og dress til guttene og 50-talls-kjoler til jentene?

Nei?

Okei, da kan vi være et vanlig pop-rock-band som kan lage egne sanger eller covre ting som fins fra før. Eller begge deler. Musikk jeg liker er: The Cure, The kooks, Lily Allen, Third Eye Blind, The Smiths, Cranberries, Kakkmaddafakka, The Libertines, Jokke, John Olav Nilsen & Gjengen, Green Day, Nirvana, Beatles, Arctic Monkeys, Badfinger, Blur, Oasis, Pulp, men også veldig mye annet.

Jeg er også glad i hiphop, så en annen idé kunne vært hiphop med live band.

Eller noe elektronisk, jeg er også glad i M.I.A., Lykke Li, Santogold, Robyn, Casiokids, Bonde do Role og mye mye mer.

Hadde vært kult å bli skikkelig mange så vi kunne fått til mye forskjellig, så ta kontakt uansett hva du spiller!

Blimed blimed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei!

Jeg er game på å være med og prøve å sette i gang noe i Bergen :)

Jeg er en kar som nylig er fylt 28, og er student i byen. Selv synger jeg og er vel kanskje flinkest til det, men kan også klimpre gitar eller spille trommer. Hadde dog en drøm om å fokusere på å være vokalist i et prosjekt, men det går jo an å se det litt an ut fra hvilke talenter som er til rådighet i bandet? Har tidligere vært trommis i 2 band, men begge er lagt på hylla, omtrent sammen med trommespillingen, selv om jeg fortsatt synes det kan være gøy også.

http://www.myspace.com/ilovegreenlightgo

Her er live-in-studio opptak av det siste bandet jeg spilte trommer i. Sjangeren passer meg veldig bra.

Sjangermessig kunne jeg tenkt meg noe melodisk pop-rock'ish eller litt tyngre, hardere rock? Jazzfunkrock er også tøft, hehe...

LIker mye forskjellig musikk og nevner i fleng; Incubus, Alter Bridge, Lifehouse, Silje Nergaard, Marit Larsen, The Alexandria Quartet, John Mayer, BigBang, Dashboard Confessional, Diablo Swing Orchestra, Foo Fighters, Lostprophets, Muse, The Beatles.... You get the drift ;)

Vi kunne jo kanskje hørt med mirra og aspmyra om de var interessert i et møte på kafe eller øvingslokale en dag for å diskutere og prøvespille litt eller no?

Send gjerne en sms på 92467121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjekt du likte det Mirra :)

Jeg sender en mail til de to andre nå i kveld, men har ikke din mailadresse, så jeg skal se om jeg heller husker å sende deg en liten sms i morgen (bare skriver den meldingen her i tilfelle jeg viser meg å være litt distré. It happens ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.