Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Denne eller denne?


Vindfal

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vurdert å kjøpe en "Behringer UCG102 USB guitar link", men i går leste jeg igjennom et blad ifra den lokale musikkbutikken og datt over "Behringer V-amp3". Så jeg lurer enkelt og greit på hvilken av disse som egner best seg til innspilling av musikk i Cubase 5 i sjangerene heavy metal, death metal og black metal? Er det mulig å få til en sikkelig vreng med v-amp3? Eller det best å bruke Guitar link'en å bruke Guitar rig 4 ved siden av? (om jeg har forstått det riktig så er det også usbsystem på v-amp3, stemmer det?)

Endret av Vindfal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge vurdert å kjøpe en "Behringer UCG102 USB guitar link", men i går leste jeg igjennom et blad ifra den lokale musikkbutikken og datt over "Behringer V-amp3". Så jeg lurer enkelt og greit på hvilken av disse som egner best seg til innspilling av musikk i sjangerene heavy metal, death metal og black metal? Er det mulig å få til en sikkelig vreng med v-amp3? Eller det best å bruke Guitar link'en å bruke Guitar rig 4 ved siden av? (om jeg har forstått det riktig så er det også usbsystem på v-amp3, stemmer det?)

Hva som er best skal jeg ikke ha noen formening om, men om du trenger et interface til Guitar Rig, så har jeg et eksternt lydkort til salgs for en billig penge: Alpha Lexicon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er best skal jeg ikke ha noen formening om, men om du trenger et interface til Guitar Rig, så har jeg et eksternt lydkort til salgs for en billig penge: Alpha Lexicon

Kan hende det bare er meg. Men jeg har masse dårlige erfaringer med det kortet. Plutselig så mister den kontakten med XP, og den mangler støtte for masse programmer (Programmer mangler støtte for den?)

Vil anbefale de små M-audio kortene, de koster nesten ingenting, og har ikke hatt noen problemer med dem. Veldig greit å styre unna Behringer Link tingen. Den duger kanskje bra i en måned, så skjer det et eller anna. Du vill på langsikt være mye mere fornøyd med et dyrere produkt. Hvis du skal spille inn noe musikk for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det bare er meg. Men jeg har masse dårlige erfaringer med det kortet. Plutselig så mister den kontakten med XP, og den mangler støtte for masse programmer (Programmer mangler støtte for den?)

Og det kan hende det bare er meg :lol: men jeg har aldri hatt så mye som et utfall av noe som helst med denne boksen. Har brukt den som primær lydkort på en XP pc, og som interface til Guitar Rigg.. Har ikke ikke prøvd den opp mot noen andre audio programmer, så om den har noen mangler her vet jeg ikke.. Men som lydkort funker den fjell...

Rukula, har du prøvd flere av disse kortene eller basere du dårlig erfaring med en modul..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan hende det bare er meg :lol: men jeg har aldri hatt så mye som et utfall av noe som helst med denne boksen. Har brukt den som primær lydkort på en XP pc, og som interface til Guitar Rigg.. Har ikke ikke prøvd den opp mot noen andre audio programmer, så om den har noen mangler her vet jeg ikke.. Men som lydkort funker den fjell...

Rukula, har du prøvd flere av disse kortene eller basere du dårlig erfaring med en modul..?

Har hatt en med 2 innganger, Lexicon Alpha, og fikk låne en av den større typen av en kammerat av meg. Begga var mye av det samme. Det er jo ikke bare dritt, men var ikke helt fornøyd med produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bare holder meg til min "Line 6 pod XT live" isteden. Jeg tenkte å bytte den ut i noe mindre, men det vel egentlig ikke helt nødvendig.

Det hadde vell vert bedre med en oppgradering da. Kanskje til line 6 sin X3 live, eller HD serie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.