Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bunn og topp signal m/ 2 amper


Norstorm

Anbefalte innlegg

Etter å ha kjørt en del dual tones fra en POD, og hørt på band som Periphery etc, er jeg begynt å fatte interesse for bunn og topp signaler med to amper..

Jeg finner ikke særlig info om dette på nett, og kan lite om emnet, prøver å skjønne hvordan signalet i praksis oppfører seg mellom begge ampene.

En kar her forteller meg at man skal måke på en signalkabel mellom ampene.

Kan noen forklare dette her, eller kanskje peke på koplinger som kanskje har emnet som topic?

Prinsippet skjønner jeg jo, og har testet digitalt selv, men jeg skjønner ikke sløyfa og signalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kjørt en del dual tones fra en POD, og hørt på band som Periphery etc, er jeg begynt å fatte interesse for bunn og topp signaler med to amper..

Jeg finner ikke særlig info om dette på nett, og kan lite om emnet, prøver å skjønne hvordan signalet i praksis oppfører seg mellom begge ampene.

En kar her forteller meg at man skal måke på en signalkabel mellom ampene.

Kan noen forklare dette her, eller kanskje peke på koplinger som kanskje har emnet som topic?

Prinsippet skjønner jeg jo, og har testet digitalt selv, men jeg skjønner ikke sløyfa og signalet.

Jeg er ikke helt sikker på ditt spørsmål. Så unskyld om jeg er helt på bærtur her :-)

Men selv så kjører jeg 2 amper, en for midrange og diskant og en for midrange og bass.

Mitt oppsett er Bugera 6262 (tilsvarer 6505+) og en Bugera 1990 (Marshall 900), begge blir matet med hver sin kanal fra en Boss GT-10. Kabinettet er et Marshall 1936, og hver amp er da koblet til hvert sitt element i kabbet. (v30)

6262`n har 6L6 rør og tar seg av bassen, mens 1990 har EL34 og tar seg av mid og diskant.

Dette er en ganske artig kombinasjon, og jeg får en bredde (og dybde) i lyden som er ganske så så spetakulær. Primærgitaren en en Schecter Hellraiser C7, og jeg får maks trykk i bunnen for tunge riff, samtidig som jeg kan få så mye mids jeg orker...

Jeg er ganske så fersk med oppsettet, så jeg har langt igjen for å optimalisere riggen men så langt er dette lovende---

Dessverre så er det kun en loop på GT-10 så jeg får bare brukt preampen til 6262`n i oppsettet, mens 1990 mates med alt fra clean signal til en av amp simuleringene i GT-10`n..

Fort gjort å skru seg helt på trynet lydmessig, men igjen en rigg med enormt potensiale...

Skulle gjerne hatt et 1936 kab. til, men plass og kronasje er ikke helt med meg om dagen :)

Vet ikke om dette var til noe hjelp, men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.