Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sjekker tempen for et rockeband i Trondheim


Erdal

Anbefalte innlegg

Har nå begynt å få både utstyr og ferdigheter i såpass orden at jeg har lyst til å prøve å få sammen ett band. Og så det er sagt, det blir ikke noe metall! BASTA! :ninja: Her er jeg på utkikk etter klassisk rock på linje med AC/DC og nedover til mer blues som Eric Clapton, BB King og lignende.

Meg: 18 år gammel gutt født og oppvokst på Heimdal. Spiller gitar og har gjort dette i nærmere to år nå. Ferdighetsnivået er ikke noe rockestjerne men kan spille soloer på et ok nivå (etter egen mening i alle fall :P ). Vil beskrive stilen som en blues-inspirert rock, noe ala AC/DC. Angus Young er mitt største forbilde når det kommer til musikk så det er noe i den retningen. Har lyst til å spille lead.

Deg: Mellom 17 og 20, spiller trommer, gitar, bass eller synger på et helt ok nivå. Man må ikke ha noen tidligere banderfaring men det er ikke noe negativt heller! Sjanger er rock/blues.

Hvis noen kjenner seg igjen, skriv ett innlegg her eller send en mail til jorgenerdal@gmail.com så ser vi hvor det bærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Beklager litt lite engasjement, men har vært mye å gjøre i det siste. Så langt har det dukket opp 2 gitarister og 1 bassist, har egentlig ikke hadd noe mye kontakt med noen av dere men hvis dere er interessert fortsatt så send en mail til jorgenerdal@gmail.com eller til telefon førtifem 25 42 67.

Tenker som sagt på litt cover sammen med egne låter. Har per dags dato ingen ferdigskrevne låter selv men har mange ideer. Hvis noen lurer på hva jeg bruker av utstyr så har jeg to elgitarer, en Gibson SG 61 reissue og en Fender MIM Strat, en akustisk stålstrenger, Walden D570, en forsterker, Cube 20X, og to pedaler, BOSS BluesDrive (BD-2) og en LoopStation (RC-2). Spiller for tiden nesten utelukkende improvisert blues-solo over backing tracks, både selvproduserte og nedlastede. Stil er innspirert av AC/DC, John Mayer, Eric Clapton, etc. Kan laste opp noen videoer hvis noen lurer mer på hvordan stilen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.