Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lære fingerpicking i Oslo


Roadie

Anbefalte innlegg

Søker etter gitarlærer til min 12 år gamle sønn, som spiller gitar på fjerde året ved Oslo Kulturskole.

Det startet forsiktig med fingerspill etter tabelatur til melodier av Eric Clapton og klassiske blues-riff. Han er altetende innen musikk, men etter en periode med ensidig elektrisk gitar - er han nå tilbake på Classical Gas, Danny Boy og August Dawn og fingerpicking.

Håper det finnes en dyktig og motiverende fingerpicker i nærheten av Bøler/Oppsal traktene, da det hadde vært praktisk med ikke for lang vei til undervisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker etter gitarlærer til min 12 år gamle sønn, som spiller gitar på fjerde året ved Oslo Kulturskole.

Det startet forsiktig med fingerspill etter tabelatur til melodier av Eric Clapton og klassiske blues-riff. Han er altetende innen musikk, men etter en periode med ensidig elektrisk gitar - er han nå tilbake på Classical Gas, Danny Boy og August Dawn og fingerpicking.

Håper det finnes en dyktig og motiverende fingerpicker i nærheten av Bøler/Oppsal traktene, da det hadde vært praktisk med ikke for lang vei til undervisningen.

Tenker sønnen din på noe spesielt innen fingerpicking? Har han hørt noe på Chet Atkins, Øystein Sunde o.l.? Hvor langt har han kommet med pickingen, klarer han å bevege tommelen fritt, og bruker han ellers de andre fingrene (på høyre hånd) slik han vil?

Kan godt ta et par timer med han hvis han skal lære seg noen grunnregler/få noe å øve på. Dette har jeg godt inne. For viderekomne pickere må noen andre ta over. Jeg bor ikke så langt unna, og kan komme oppom hvis ønskelig bare vi avtaler tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.