Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Wilkinson VS 50II


Eirikop

Anbefalte innlegg

Lurer på å erstatte tremolo systemet på min Morgan Stratocaster med en wilkinson VS50II og vet at kroppen trenger modifikasjon for at det skal gå ann så jeg bare lurer på om det er en vanskelig jobb som en gitardoktor bør gjøre eller om jeg kan få en sm er en god håndtverker til å hjelpe meg med det? Og evt vor mye det kan koste?

Den orginale tremoloen i gitaren er en kopi av vanlige fender strats tremolo system.

Det er jo ikke en kjempe gitar men etter pickup bytte så har jeg fått bra lyd, men ønsker å oppgradere tremoloen også :D

Takker for svar!

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndtverkere vet så fryktelig lite om gitarer normalt sett.. sideveis justering, intonasjonslengde.. nei, få en gitarkyndig til å gjøre jobben du. Jeg tror ikke kroppen må modifiseres noe særlig. Det er vel bare et spørsmål om å få plassert to "studs" riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Greener. Rent håndverksmessig innebærer jobben ikke noe særlig mer enn å bore to hull til de gjengede hylsene som skal felles ned i gitarkroppen. Dette er en jobb "alle" kan gjøre. Utfordringen ligger i å plassere hylsene riktig. Her må man ta hensyn til avstanden fra 12. bånd og gripbrettets retning og bredde. I lengderetningen (avstand fra 12. bånd) kan man "bomme" med en millimeter eller to, fordi man kan justeres seg inn noe på vibarmstolen (selv om man her ønsker å ha muligheter til å justere i begge veier ved intonering). I den andre retningen (sideveis/gripbrettets bredde) er det mye mindre å gå på. Her vil en millimeter feil kunne gjøre gitaren mindre spillbar, ved at den øverste eller nederste strengen treffer utenfor eller helt i kanten av gripbrettet. Det er så vidt jeg vet, ingen/få muligheter til å justere i denne retningen på vibarmstolen i VS 50II (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.