Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny kompressorpedal!


Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg får å kjøpe en kompressorpedal når jeg først er i USA. Har kikket litt på internett, spesielt Amazon.com og funnet:

MXR Dyna Comp : $70

BBE Opto Stomp: $60

BBE'en har True Bypass, og reviews jeg har lest sier at Dyna Comp støyer.

Ett review fra HC sa at den hadde en innebygget noise-gate på innsiden. Er det noen som kan bekrefte dette?

"Sound Quality : 10

first of all, this a review for the present block dyna comp.....

its awesome! first thing you'll notice that its so noisy, but actually you can fix that!.. it actually has an adjustable noise gate in it! every brand new dyna comp has it set at a 0 level so you really need to open it, and its very easy.. even a snake could do it

when you open it and get the circuit board you will see a circular thing roughly between the two knobs and it has an arrow pointing diagonally,,, you can use a flat nose screwdriver to turn it... if you turn it either left or right it increases treshold of the noise gate its just that simple "

Lurer på om noen har erfaringer med noen av disse, eller andre aktuelle pedaler :)

Link BBE

Link MXR

Takker! :D

Edit: Med andre aktuelle pedaler mener jeg pedaler innenfor samme prisklasse(Maks 600kr i USA) :)

Endret av Aslak Gundhus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBE'en har True Bypass, og reviews jeg har lest sier at Dyna Comp støyer.

Ett review fra HC sa at den hadde en innebygget noise-gate på innsiden. Er det noen som kan bekrefte dette?

Er nok bare mulighet til å begrense virkeområde. Samme som Boss sine CS(x) får pepper for støy så er det som regel fordi man har maksimert kontrollene. Ved mer moderate innstillinger funker dem greit uten særlig støy.

Keeley og Barber sine kompressorer høster masse lovord. Kan også være lurt å se om du finner alternative referanser til HC. Alt for mange review der er laget at produsenter, forhandlere og folk som skal kvitte seg med ting bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var bare at Boss har valgt å gi brukeren anledning til å skru mer sustain enn hva denne typer kretser normalt er tunet til. Dermed opplever brukeren at boksen støyer når volumet øker for å gi følelsen av lenger sustain. Det som egentlig var ment å være en feature bedre enn konkurrentene ble i stedet en negativ egenskap.

Denne siten er et must read når det gjelder kompressorer.

http://www.ovnilab.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.