Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar RIG og POD Farm


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Jeg fikk meg Toneport gx her for 1 uke siden :) kjempegreier,funker som fy.Nu ska det jo sies at eg har nu spælla el-gitar i 1 år bare,men vil påstå jeg har har meget stor fremgang,kan ikke finn en c eller A på gitarn (uten å telle meg fram)men kan spille alle toner etter øre og hukomelse :))

Da jeg spiller mye etter div Backing Tracks så ble jeg sittende med POD farm og forske litt,men det som irritert meg var muligheten for å spille av backtracks og gitarn samtidig som jag kunne ta opp det som jeg spilte,jeg ville ikke bruke div tunge prog for dette,bare enkelt og greit,spille av å ta opp med den lyden jeg hørte.I Guitar RIG så var jo alt jeg trengte for det,MEN...å sette sammen div amp, efeker etc var ikke lett for en som er ny i dette,dær er POD farm enklere,så det jeg gjorde var å starte POD Farm samtidig som Guitar RIG,og det viste seg da at jeg kunne sette den gitar efekten jeg ville ha i POd og spille av back tracken i G-RIG og gjøre opptak dær,og alt kom supert med :)) bare et tips for di andre som vil gjør det enkelt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

Jeg fikk meg Toneport gx her for 1 uke siden :) kjempegreier,funker som fy.Nu ska det jo sies at eg har nu spælla el-gitar i 1 år bare,men vil påstå jeg har har meget stor fremgang,kan ikke finn en c eller A på gitarn (uten å telle meg fram)men kan spille alle toner etter øre og hukomelse :))

Da jeg spiller mye etter div Backing Tracks så ble jeg sittende med POD farm og forske litt,men det som irritert meg var muligheten for å spille av backtracks og gitarn samtidig som jag kunne ta opp det som jeg spilte,jeg ville ikke bruke div tunge prog for dette,bare enkelt og greit,spille av å ta opp med den lyden jeg hørte.I Guitar RIG så var jo alt jeg trengte for det,MEN...å sette sammen div amp, efeker etc var ikke lett for en som er ny i dette,dær er POD farm enklere,så det jeg gjorde var å starte POD Farm samtidig som Guitar RIG,og det viste seg da at jeg kunne sette den gitar efekten jeg ville ha i POd og spille av back tracken i G-RIG og gjøre opptak dær,og alt kom supert med :)) bare et tips for di andre som vil gjør det enkelt :))

Jeg åpner bare Reaper, oppretter 2 tracks, legger backingtrack inn i det ene og spiller inn gitar i det andre med pod farm åpent.

Når jeg begynner å spille inn, spilles backingtracket av automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøv det prog,men sjønner hva du mener,er så og si samme måte i G-RIG og,åpner begge Tapedeck, loader det ene med back-T og trykker record på det andre,så når jeg da trykker play så går alt automatisk :) Nu e det vel det at eg ikke gidd å sett meg inn i bruken av di prog som va med LINE 6 cd`n,er for mye dill dall for den enkle måten eg sku bruk det på,men må vel sette meg inn i det om jeg skal begynne å mixe samme div tracks selv,men så langt er jeg ikke kommet enda,har drevet litt med FL studio da med å lage Tranc låter etc,men er et nitrist arbeid om man ikke kan programme veldig godt.

Gearbox har jo og muligheten og spille av backtrack i samme prog.men dær får eg et prob med lyden,tonan høres veldig sur ut ?? nesten som gitarn sku vær ustemt,så det prog ga eg fort opp.Pluss at eg opplev et anna prob eg ikke ha funn løsning på enda.Hver gang jeg bruker programmene for Toneporten og avslutter di,og skal så spille vanlig mp3 etc på maskina så funker ikke lydkorte?? har en mistanke til at ASIO drivern henger igjenn,siden jeg får beskjed fra lydkontrollern at det er en annen driver i bruk :S så ender opp med at jeg må restarte hele maskina:( Det rare er at dette skjer ikke hver gang,noen ganger kan jeg godt spille av musikk selv om G-RIg og POD er åpen,så her sjønna eg ikke nåkka :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.