Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stålstrenger med litt bredere hals


stramTuplik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leter etter en god stålstrenger med litt bredere hals, "1 3/4 nut width" slik som en del Martin modeller har, f.eks 000-15s.

Vanskelig å finne en Martin modell da de med litt bredere hals ofte er veldig dyre gitarer etter min erfaring.

Gitaren skal brukes til mye fingerspill. Anbefal! :) Pris helst under 10 frognertiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Seagull har litt breiere hals, 1.8" i stedet for 1.72" som brukes på en del andre gitarer. Jeg kjøpte en Seagull 25 Years Anniversary Model i fjor og er veldig fornøyd. Alle Seagull har massivt lokk enten av gran eller ceder, den jeg kjøpte har massiv mahogny bak og på sidene og gran i lokket. Selv om disse kom som jubileumsmodeller i 2007 er de fortsatt mulig å få tak i, og her får man utrolig mye gitar for under 8000. Toppmodellene til Seagull i Artist-serien er litt dyrere, har ikke prøvd dem men de er sikkert også veldig bra.

Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med min. Jeg går nå og lurer på å kjøpe meg en 12-strenger, var og prøvde noen hos Myhrbraaten i Oslo i dag og ender nok opp med Seagull igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.