Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva syns dere om de "digitale" gitarene?


Raptus Von Rupp

Anbefalte innlegg

Hmm, eg synes den var mer en grei nok, og var veldig fornøyd med lyden. Kunne som sagt velge mellom mange forskjellige gitarer og mic setups. Som sagt, gitaren ekje akkura vakker, og ville ikkje hatt med meg den på en scene, men hjemme til studio bruk, der du ikkje helt bryr deg om kordan gitaren ser ut, men mer kordan den låter, så vil eg si at ville vært grei å ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Roland VG-8. Med denne kan du bruke yndlingsgitaren. Du trenger bare en ekstra hex-pickup.

Jeg kjøpte den i -97 (tror jeg) etter at jeg hadde forelsket meg i den på Tre45. Jeg hadde ikke noe tro på det i utgangspunktet, men etter å ha testet, så var jeg solgt. Ennå mer solgt ble jeg da jeg oppdaget at lydene ble bedre enn presetene hvis du justerte endel.

I ettertid viser det seg at på A/B-tester kan drevne eksperter ikke høre forskjell på denne og the real thing.

Da jeg oppgraderte operativsystemet (1-2 år etter) på den fikk jeg plutselig tilgang til alskens akkustiske saker. Dette gjorde at jeg tok den i bruk på spillejobbene, da den modellerte akkustiske kassegitar-lyden er mye bedre enn noe piezo/mic/preamsystem jeg har hørt/testet.

Så ja, dette er saker som river. Men p.g.a at gitarister er bakstreversk vil den aldri få stor suksess. Variax'en har jeg bare hørt, og ikke testet. Den har tynnere lyd enn VG-8 på akkustisk gitar. Og det går heller ikke å skru den til, da den mangler parametre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.