Web Analytics
Jump to content

Festeskruet til pickups - UV777

skrangel
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en Ibanez UV777. Har merket at når jeg spiller, så kommer fingrene på høyrehånda borti den nederste skrua til singlecoilen, og skrur denne ut (og dermed pickupen innover i kroppen). Til slutt virker det som om pickupen blir løs og ligger og rasler, så må jeg ta en liten stjernetrekker og "feste" skrua igjen, altså skru den "opp" nærmere strengene. Så gjentar det hele seg.

Har noen vært borti noe lignende før? Hva kan jeg gjøre for å feste skrua til pickupen skikkelig? Locktite?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Siste aktive tråder

• HB eller ikke - da jeg vokste opp på 70 og 80-tallet fantes det mye DRITTGITARER. Altså de rimelige. Tror du skal vært sykt uheldig med en hvilket som helst lavprismerke for å komme NED på det nivået mye av skrotet den gang var på.
    • Jeg har et lite verksted og skrur litt i gitarer, hovesakelig egne og for venner og bekjente men tar litt oppdrag utenom også når jeg har tid og anledning. I den forbindelse har jeg skrudd i en håndfull HB`s. Min erfaring er at de billigste er nettopp det, billige gitarer, men kommer man over 200Euro, er det stort sett gullfine nybegynnergitarer som trenger lite hjelp av meg (i motseting til de billigste hvor QC virker ganske fraværende). Hadde ikke nølt med å anbefale en av disse Suhr-aktige til en nybegynner om man trakter mot mer moderne stuk enn Epi og Sq. Når det er sagt, er man femten og har råd til drømmegitaren, skal man kjøpe drømmegitaren og drite i folk som mener HB er best i hele verden, for det er de ikke   
    • Jeg mener at det ikke er snakk om enten eller, men både og her, selv om jeg kjenner meg igjen. Confirmation bias spiller nok en vesentlig rolle. Og alder. Jeg er jo en nokså moden herremann som vokste opp med status-standarden Fender eller Gibson. Så hadde man temmelig mediokre varianter av dette - supplert med andre merkelige variasjoner fra merker som Vantage, Orpheo, Cimar (Ibanez), Hondo etc. Jeg kan huske at Wing-serien fra Washburn var regnet som annenrangs gitarer på den tiden (i min krets), mens jeg i dag ville ha gitt gode penger for en Eagle eller Falcon. (Yamaha SG-serien, Ibanez Artist-serien popper også opp som kvalitetsalternativer i dag) Jeg _tror_ at kvaliteten på det vi i min tid kalte billig-ræl er betydelig bedre nå til dags. Og det er jo hyggelig at man kan prissette velfungerende instrumenter i antall sixpacks:-)
    • Fikk filt til nut i dag, tester ut filer til spor jeg fikk kjøpt av en velvillig forumitt🙂 samme type filer som jeg har lånt av en kjenning tidligere. Setup er ikke 100 prosent foreløpig, men den er godt spillbar nå.det gjenstår stort sett bare elektronikken på denne nå.edit, må mere filing på den nuten
    • Har sett en god del forskjellige slike sider i det siste. Man må jo være komplett idiot for å gå på noe sånt.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.