Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cubase sx4


Vulnero

Anbefalte innlegg

JEg har et problem som jeg ikke finner ut av i cubase :)

Når det er sagt så digger jeg dette forumet, da det er mange hjelpsomme og hyggelige folk her, og gjennom tiden så lurer man på ting som man bare ikke forstår uansett å mye manualer man leser..

Så til utfordringen..

Vi har problemer med at når vi skal spille inn et midispor, med keyboard da, så høres det veldig bra ut når vi spiller det inn.. Men når vi skal høre på det har sporet "forskyvet seg" i forhold til resten av sporene.. Det endte med at vi bare måtte flytte sporet etter vi spilte det inn.. er vel ikke slik det skal gjøres?

Har vært inne på en meny som heter Quantize setup eller noe, og når jeg setter denne på auto så funker det en gang, men etterpå så er det like forsinket? akkurat som instillingene roller tilbake om dere forstår?

Noen som har vært borti problemet før og har løst det? eller det er noen som bare veit hvordan det funker? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke spiller etter metronom vil du få litt problemer med bruk av automatiske hjelpemidler. Har du prøvd å slå av alt det? er det jevnt forskjøvet (fra start til slutt) dvs latency eller ujevnt forskjøvet (først riktig og senere ute av takt eller motsatt)?

Vi spiller etter metronom, og det virker som om hele sporet forskyver seg.. Så det virker rett og slett som om lyden "lagres" ett sekund etter anslaget.. Men lyden kommer riktig når vi spiller inn.. bare ikke når vi spiller det av etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.