Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Komme i gang med strukturert øving


Aphelion

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg har stagnert noe sinnssykt i det siste, og at jeg trenger ny input - både på teori, frasering og teknikk. Spiller i metallband, og vil prøve å utvide horisonten når det gjelder tonevalg og skalaer. Og mest av alt få øvd inn bedre teknikk. Nå føler jeg at mangelen på teknikk står i veien for relativt enkle ting jeg ønsker å spille - og sånn kan vi ikke ha det!

Så, kom med gode tips folkens! :D

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faste øvingstider, på samme måte som folk har faste treningstider, gjerne en halv time om morgenen eller en time fra 6 - 7. når som helst når du ikke har annet å gjøre. faste tider binder deg.

Jeg laga meg øvingstabs på guitarpro. der styrer man lett tempo og metronom og alt og det er lett å følge med på progresjonen. Jeg fant mange fine skalaer/øvinger etc i gitarblad og nettsider. tok også et par favoritt soloer og licks som jeg blanda inn i dem.

Jeg la stor vekt på å begynne sakte og bruke øret for å få timing og anslag så korrekte så mulig for så å øke gradvis opp til jeg omtrent ikke klarte følge med for så å gå ned igjen til jeg klarte det igjen. (omtrent som å trene kondisjon :) ) Det ligger funksjoner i guitarpro som øker tempoet til det du eksakt vil ha:)

skal nevnes at jeg bare klarte å følge dette i ca 6 uker (en sommer) men jeg merka en meget merkbar fremgang bare på de ukene. Da kom skole, jobb og mer og ødela "programmet" mitt. Så hvis du har mye slikt så kan det være lurt å sette opp en langsiktig plan. Nå om dagen har jeg så mye på gang (barn fødes når som helst, ingeniør utdanning ved siden av jobb og to band. et barn fra før) at jeg tror skalaen får vente noen år, hehe.

Gi en lyd om hvordan det går og hvilken progresjon du har da hvis du kommer godt i gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.