Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

line6 pod x3, hjelp :D


Anbefalte innlegg

Til nå har jeg brukt "samson g-track" mikrofonen til og ta opp med, denne funker fint på akustisk gitar men setter jeg den foran forsterkern med distortion høres dette ikke særlig fint ut.

jeg har da sett litt på "line6 pod x3" der opptak høres kjempeflotte ut men så er det det at det finne ikke bare denne, det er også "guitar-rig" og "line6 pod x3 live" og sikkert så ekstremt mange andre, jeg lurer da på om det er noen som har erfaring med noen av disse og kan anbefale noe ? jeg skal bare ta opp hjemme. x3'ern høres grei ut da den også kan ta opp bassgitar og vokal :).

Og en siste ting :D .. hvordan kobler jeg dem til pcen? er det bare og plugge gitar til poden og poden rett i usb og starte opptak eller er det mer avansert ?

beklager min uvitenhet:D

takker så hjertelig for alle svar :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kobler jeg dem til pcen? er det bare og plugge gitar til poden og poden rett i usb og starte opptak eller er det mer avansert ?

Det stemmer nesten... Du må først laste ned en driver fra Line6.com, så kan du plugge den i usb'en, også bruker du den som lydkort. Hvilket program har du?

Bare sike deg om at programmet støtter VST (eller no sånt, husker ikke helt i farta), så er du safe. :P

Slik er det i alle fall på min pod xt live i Reaper. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at Guitar Rig session pakka som kommer (ihvertfall kom) bundlet med Cubase 4 LE er helt sjef.

Da har du 2x balanserte jack innganger (for gitar/bass) og en XLR inngang med phantom mating til mic.

Den er også relativt plug and play. Stapp i medfølgende Guitar Rig 3 CD og plug i Session lydkortet i USB og du er igang.

Pakka inneholder en krympet versjon av GR3 (Guitar Rig XE), men kan lett oppgraderes fra Native Instruments sin hjemmeside.

Lydkvaliteten er upåklagelig til hjemmestudiobruk spør du meg..

Og hvis du ikke liker Cubase så er den jo selvfølgelig støttet av Reaper også (VST)

Tror den koster rundt 2-2,5k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så den største forskjellen på guitar rig session og pod x3 er at lydene stilles inn på pc med guitar rig, og på selve "Pedalen?" med poden ?

jeg bruker fruity loops(FL studio) som støtter VSt så det skal gå greit :) ..

Jeg "fikk tak i" guitar rig programmet fra the world wide web, så jeg har sitt litt og det virker jo fint det men jeg kommer ingen vei med det uten boksen ?

enn annen forskjell som er verdt å nevne er vel at guitar rigen koste 2 tusen og poden over det dobbelte, er poden verdt det dobbelte eller leverer dem noenlunde det samme av kvalitet ?

igjen, hjertelig takk til alle som leser og svarer :D:D:D:D

Endret av Dr. Phil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg syntes modelleringene til Guitar Rig låter bedre enn POD. Software modellering låter somregel bedre siden din pc har litt mer å rutte med :)

Så hvis dette kun blir til inspilling i studio ville jeg gått for Guitar Rig. Hvis det er snakk om litt live spilling og er vel POD X3 Live ett bedre valg.

Men merk deg at du får Guitar Rig Kontrol også. Dette er Guitar Rig med eget fotbrett til live bruk. Denne pakken er også endel billigere enn Pod X3 Live tror jeg.

Men da er jo spørsmålet om du tør å kjøre PC live :) Kanskje tryggere med Mac da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.