Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tabs til klassisk


Griffin

Anbefalte innlegg

God aften,

Jeg går å venter på den nye gitaren jeg har bestilt meg... Takamine TC132SC klassisk gitar.

Jeg kan jo en del klassiske låter, men de er stort sett arrangert for rookies... helt enkle arrangement.

Jeg har lyst og mener tiden er inne for å lære noe litt mer avansert... men ikke av den "tyngste" klassiske musikken.

Jeg tenker Mozart, Beethoven, Grieg (kanskje spesielt Grieg).

Jeg finner masse bøker med noter av disse... men jeg er nå såpass bedagelig anlagt at jeg foretrekker at det er tablatur med også, slik at jeg slipper å finne ut hvor de mener jeg skal sette fingrene.

Noen som vet av slike bøker, eller er det ment at når du prøver deg på det nivået så må du kunne noter til fingerspissene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat hva jeg tenkte på... men definitivt verd Ã¥ bokmerke.

Det var Tittentei utgaver slik jeg allerede har noe av... men Tittetei utgaver av mer krevende stykker kan være helt nivå av hva jeg kan mestre ;)

Takker for tipset... Det burde uansett holde meg okkupert med diverse klassiske stykker i lang, lang tid framover...

Edit: Bare for å rette på evt. inntrykk av selvgodhet... Jeg har Tittenteiutgaver av svært enkle stykker som Für Elise... slik som typisk følger med i Spill Gitar Vol.2 bøker :D

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen forslag til middels vanskelige classical pieces??

Tror i den linken som ble gitt at du finner akkurat den vanskelighetsgraden du er ute etter...

Hva med Toccatta i A eller Canon i D?

Litt stilig å kunne Pacabel's Canon pÃ¥ klassisk... lÃ¥ta alle gitar-runkere under 20 kan pÃ¥ el-gitar... (no pun intended...det krever litt skills, men nÃ¥ er det en gang slik ^_^ )

Endelig har jeg fått gitaren også B)

http://www.elderly.com/new_instruments/items/TC132SC-NAT.htm :closedeyes:

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillig gitar..

Har du prøvd Ã¥ spille classical gas??

Jeppers... den lærte jeg meg den gang den var i Total Guitar for mange år siden B)

Kul låt å kunne.

Tror den kommer i neste Guitar Techniques også dersom noen er intressert....

Mener å huske at det sto bakerst i siste utgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Ok, hvordan er disse gitar magasinene? Er de vært prisen? Gode tabs i bladet?

God kvalitet på tab'sene ja... Jeg pleier å se på framsiden for å se om det er noe jeg kunne tenkt meg å lært meg.

De har en del kurrante øvelser også, men slike er like greie å finne på nett... så det kommer ann på om de har tilstrekkelig med tabs til låter jeg kunne tenkt meg å lære meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Tror i den linken som ble gitt at du finner akkurat den vanskelighetsgraden du er ute etter...

Hva med Toccatta i A eller Canon i D?

Litt stilig å kunne Pacabel's Canon på klassisk... låta alle gitar-runkere under 20 kan på el-gitar... (no pun intended...det krever litt skills, men nå er det en gang slik ^_^ )

Endelig har jeg fått gitaren også B)

http://www.elderly.com/new_instruments/items/TC132SC-NAT.htm :closedeyes:

hvis du vil imponere gitar runkere under 20 med en enda kulere versjon av canon d enn deres kan du prøve denne( må dog ha medlemskap på guitarmasterclass for å få tabs da):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.