Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekterbrett til Squier Strat


Myst

Anbefalte innlegg

Hei

Først og fremst vil jeg si jeg er helt ny her og takker for et supert forum.

Til saken: er nå 2 år siden jeg kjøpte min første gitar, en Fender Squier Stratocaster, og nå ønsker jeg å kjøpe et nytt plekterbrett.

Har søkt en del på nettet, fender.se og diverse musikkbutikker, men fant ikke så mye.

Lurte på om noen der ute har noen tips hvor jeg kan finne forhandlere?

På forhånd takk.

(Ja, søkte gjennom forumet først.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Først og fremst vil jeg si jeg er helt ny her og takker for et supert forum.

Til saken: er nå 2 år siden jeg kjøpte min første gitar, en Fender Squier Stratocaster, og nå ønsker jeg å kjøpe et nytt plekterbrett.

Har søkt en del på nettet, fender.se og diverse musikkbutikker, men fant ikke så mye.

Lurte på om noen der ute har noen tips hvor jeg kan finne forhandlere?

På forhånd takk.

(Ja, søkte gjennom forumet først.)

Jeg har plukket min fra eBay, men mange musikkbutikker i Norge har plekterbrett til strat i populære farger og konfigurasjoner på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Gitarist hadde jeg sjekket, fant ikke noe av interesse. Mye bra på guitarfetish men virker ikke som deres produkter passer min.

@huskerikke: Selvsagt. Der glemte jeg helt å sjekke. Takk for tipset.

Tråden er ikke løst enda, så flere tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Gitarist hadde jeg sjekket, fant ikke noe av interesse. Mye bra på guitarfetish men virker ikke som deres produkter passer min.

@huskerikke: Selvsagt. Der glemte jeg helt å sjekke. Takk for tipset.

Tråden er ikke løst enda, så flere tips mottas med takk!

deres produkter passer din, i værste fall må du skru litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fleste tilfeller ja, ikke i min dessverre. Jeg har 8 skruer i plekterbrettet mitt og de fleste jeg har sett har 11, i tillegg til at noen av skruenes plasseringer ikke passer. Lurer på om jeg har kjøpt en falsk kopi, siden det er noen forskjeller og det står "Crafted in China".

Leter bare videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fleste tilfeller ja, ikke i min dessverre. Jeg har 8 skruer i plekterbrettet mitt og de fleste jeg har sett har 11, i tillegg til at noen av skruenes plasseringer ikke passer. Lurer på om jeg har kjøpt en falsk kopi, siden det er noen forskjeller og det står "Crafted in China".

Leter bare videre...

Om plekterbrettet kun har 8 hull er det ment for vintage reissue strater med pre '60 utseende.

Så vidt jeg har klart å finne ble 11 hull inntrodusert med flerlags plekterbrettene i 1960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fleste tilfeller ja, ikke i min dessverre. Jeg har 8 skruer i plekterbrettet mitt og de fleste jeg har sett har 11, i tillegg til at noen av skruenes plasseringer ikke passer. Lurer på om jeg har kjøpt en falsk kopi, siden det er noen forskjeller og det står "Crafted in China".

Leter bare videre...

Nei, det er nok ikke en falsk kopi som du sier. Det du har, hvis du kjøpte gitaren ny, er nok en Squier Affinity strat. De har ett lags plekterbrett med 8 hull. Men det er da ikke noe problem å montere et nytt brett med 11 hull og bruke noen skruer ekstra ? Skruehullene blir jo skult av plekterbrettet uansett.

Et plekterbrett som passer nøyaktig med skruehullene på din gitar finnes rett og slett ikke. Med unntak av reservedelen, men det brettet er jo helt identisk med ditt. Du må uansett belage deg på litt småtilpassing når du skal skifte plekterbrett på en slik gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.