Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen forslag?


thc303

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe ny gitar til høsten, men jeg vet ikke helt hva slags gitar jeg skal velge... Jeg er ute etter en gitar med 24 lett tilgjengelige bånd, humbuckere og floyd rose trem til en pris på ca. 15000kr

Gitarer som passer til beskrivelsen er ibanez jem 7dbk, ibanez rg 3120 og jackson sl3...

Noen forslag på hva jeg burde velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det spørs hva slags musikk det er snakk om , men jeg regner med det er mettal..

Jeg har et par ting å si :

- jeg var også veldig opptatt av dette med 24 bånd ,, men det dreit jeg i.. for hva er så viktig med det da? hehe.. jeg synts ikke du bør ta det som et kriterie , mer en bonus.

-Og i tilleg , til hva slags gitar det er snakk om ,,, ta å sjekk litt på brukte gitarer , ting som zion og sånnt , veldig veldig mye ukjent som er meget bra,, . Music Man også har noen bra modeller ....

det var egentlig det jeg hadde å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva slags musikk det er snakk om , men jeg regner med det er mettal..

Jeg har et par ting å si :

- jeg var også veldig opptatt av dette med 24 bånd ,, men det dreit jeg i.. for hva er så viktig med det da? hehe.. jeg synts ikke du bør ta det som et kriterie , mer en bonus.  

-Og i tilleg , til hva slags gitar det er snakk om ,,, ta å sjekk litt på brukte gitarer , ting som zion og sånnt , veldig veldig mye ukjent som er meget bra,, . Music Man også har noen bra modeller ....  

det var egentlig det jeg hadde å si :)

24 band MÅ du ha hvis du er sologitarist som kan spille fort :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er god, og kan spille raskt merker du fort på en 20-strengs f. eks., at du kunne godt hatt 24 :wink:

Skulle likt å se deg spille på en gitar med 20 strenger, for så å klage på at det er for lite :P (jada, kverulering, jeg skjønner at du mente bånd ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva du gjør, ikke kjøp i norge. Importer fra USA. Når det er snakk om en så (forholdsvis) dyr gitar, er det mange penger å spare på å importere. Særlig i disse dager da dollar kursen er lavere enn den har vært på evigheter.

Jackson sl2h er foresten et bra valg, som Zi0n sier. 24 bånd, floyd, neck through, Duncan pickups og masse kule finisher å velge mellom. Etter det jeg har lest skal det gå ann å sette action utrolig lavt på denne gitaren.

Les om den her:

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data...on/SL2H-01.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva du gjør, ikke kjøp i norge. Importer fra USA. Når det er snakk om en så (forholdsvis) dyr gitar, er det mange penger å spare på å importere. Særlig i disse dager da dollar kursen er lavere enn den har vært på evigheter.

Jackson sl2h er foresten et bra valg, som Zi0n sier. 24 bånd, floyd, neck through, Duncan pickups og masse kule finisher å velge mellom. Etter det jeg har lest skal det gå ann å sette action utrolig lavt på denne gitaren.

Les om den her:http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Jackson/SL2H-01.html

Jeg ville aldri gitt 15000,- for en gitar før jeg hadde spilt på den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

les paulen har ikke så god tilgang på de øverste båndene og så veier den et tonn... :| Men Sg-en har god tilgang på de øverste båndene og er tynn og fin, det eneste som mangler er en trem... Det er trem på angus signatur sg-en, men den er så sinnsykt dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les paulen har ikke så god tilgang på de øverste båndene og så veier den et tonn...  :| Men Sg-en har god tilgang på de øverste båndene og er tynn og fin, det eneste som mangler er en trem... Det er trem på angus signatur sg-en, men den er så sinnsykt dyr

Pff drit i prisen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.