Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ekstra kab.


Anbefalte innlegg

på en forestilling skal jeg bruke en "ampeg b-15 portaflex" som forsterker(består av en topp og et kab). hvis jeg skal ha koblet inn en "behringer bx1200" som et ekstra kab til forsterkeren, hvordan gjør jeg da?

takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel... det du må sjekke er at motstanden i kabinettene er den samme;

dvs.. to 16 ohms kabinett blir 8 ohm til sammen.... to 8 ohms kabinett blir 4 ohm til sammen etc... så er det jo bare å sjekke hva slags motstander du kan ha sammens med forsterkeren...

hvis jeg har forstått det rett.. så inneholder begge kabinettene bare ett element... og derfor kan du ikke gjøre om fra seriell til paralell kobling etc hvis motstanden er forskjellig...

er litt vanskelig å si noe virkelig nytting, siden jeg ikke vet noe særlig om ampen eller kabinettene...

er det en rør eller soldistate amp? hva slags utganger(til kab) er det på den(presiser)? hvor stor motstand har kabinettene? etc... eventuelt ta et bilde av baksiden av ampen... men men...

har egentlig ikke så stor kunnskap om bassamper.... men det er sikkert noen andre her som har litt mer erfaring med ampeg/bass amper... men jeg regner med at de fungerer på samme måte som gitar amper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.