Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digitale trommesett


Maister Sid

Anbefalte innlegg

Hei. Har vært gira på trommesett i godt over et år nå og skal til å kjøpe, men mor i huset sier at det blir umulig med akustisk trommesett. Tenkte med en gang på digitalt trommesett, men har ikke direkte tilgang til musikkbutikk så har ikke mulighet til å prøve. Lurte da på om det var noen som har prøvd det her på forumet?

Har kikket litt på Roland TD-3KW og YamahaDTXplorer..

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlig formulert, hehe. "el-sett er et greit alternativ dersom du ikke har muligheten til å bruke ordentlige trommer".

ja, jeg har prøvd nevnte trommesett, såvidt. var det bare det du lurte på?

kjære Phoncible

Lurte på om du kunne dele din visdom om de digitale trommesettene som du angivelig har prøvd og fortelle meg om hvordan det var å spille på og hvordan lyden var (Med hodetelefoner).

Hvilket likte du best? Hva ga deg mest for pengene?

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd elektronisk trommesett.

Det jeg prøvde var et Roland TD-6KW :) . Det var et av de bedre på markedet.

Jeg synes lyden var veldig bra jeg. Det er selvfølgelig ikke helt lik lyd som i et virkelig trommesett, men den var veldig bra for det. (Hørtes ikke ut som noen dårlig midi trommer som på Guitar Pro 4)

Utrolig praktisk var det også. Man kan øve mens det er andre i huset.

Men siden jeg ikke har så mye peiling på trommer (det er jo gitar jeg spiller :D ) så anbefaler jeg at du prøver et selv. :)

Trommisen på dette klippet spiller på elektroniske trommer, så du kan høre selv. Det er helt likt som det jeg prøvde, så jeg tror det er Roland.

Endret av Mr Mo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp elektriske trommer med mindre du må.

Det kan ikke sammenlignes med ekte trommer i det HEEELE tatt, med mindre du kommer opp i 40 000 kr-klassen.

Den samme lyden uansett hvor du slår på skarptrommen, og en helt grusom følelse når man spiller..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

et TD-20-sett er en investering både ryggen og resten av helsa setter pris på. Ofte resten av bandet også!

De beste setta er av så høy kvalitet at det er absolutt å vurdere for enkelhets og lydmessige grunner. Seff koster det jo mellom 40 og 60 000 da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp elektriske trommer med mindre du må.

Det kan ikke sammenlignes med ekte trommer i det HEEELE tatt, med mindre du kommer opp i 40 000 kr-klassen.

Enig....

Den samme lyden uansett hvor du slår på skarptrommen, og en helt grusom følelse når man spiller..!

Ikke enig.

Jeg hadde et Roland TD-7 trommesett og selv dette gamle billige trommesettet hadde en meget bra skarptromme respons: lyden er dynamisk og reagerer meget naturtro. Vi spilte inn noen låter med dette settet, og skarptrommen låt meget fint og satt naturlig i lydbildet.

Men, følelsen av å spille på det er forskjellig fra et akustisk trommesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp elektriske trommer med mindre du må.

Det kan ikke sammenlignes med ekte trommer i det HEEELE tatt, med mindre du kommer opp i 40 000 kr-klassen.

Enig....

Den samme lyden uansett hvor du slår på skarptrommen, og en helt grusom følelse når man spiller..!

Ikke enig.

Jeg hadde et Roland TD-7 trommesett og selv dette gamle billige trommesettet hadde en meget bra skarptromme respons: lyden er dynamisk og reagerer meget naturtro. Vi spilte inn noen låter med dette settet, og skarptrommen låt meget fint og satt naturlig i lydbildet.

Men, følelsen av å spille på det er forskjellig fra et akustisk trommesett.

Det er jeg helt, helt uenig i.

Det er ikke snakk om å kunne bruke dynamikk på samme måte.

Halvkantslag på en digital skarptromme er et ikke-tema, og du får ikke den samme lyden uansett hva du gjør. Det er bare sånn det er. Vi har et 30 000 digitalt trommesett i menigheten, og jeg hater det. Vi bruker det kun til perk og syke lyder, for da er det drittøft, men liker ikke å spille vanlige trommer på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunn det samme hva settet koster.. Du kan bli lurt og kjøpe et drittsett til 30 000,- ..

Men kjøper du trommer som er bra, som et avansert TD-20sett, så er du plutselig i en helt annen generasjon enn de andre digitale settene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.